Reizen met de trein van San Francisco naar Seattle

Hallo,

Ik wil deze zomer graag met de trein reizen in Amerika. De bedoeling tot nu toe is dat we van san francisco naar seattle gaan reizen. Heeft er iemand tips of ervaring met treinen? Ik heb de site van Amtrak al helemaal doorgespit en ik kan geloof ik rekeken op grote vertragingen en dergelijke, maarik vraag me af hoe erg het nou eigenlijk is.

(En ik weet dat het veel sneller en makkelijker is met de auto, maar daar gaat het mij dus niet om.)

Hoi,

Ben vorig jaar met de Amtrak van New York naar San Francisco gereisd, in meerdere etappes. Vond het zelf erg goed te doen en is ook erg comfortabel en een leuke manier van reizen. Plus je komt op plekken waar je met de auto niet komt. Dit is vooral in de Rockies erg mooi!!

Vertraging komt wel voor maar als je geen haast hebt en je er niet aan ergert is dat niet zo’n probleem, vond ik zelf.:slight_smile: Ben zelf eigenlijk ook nooit te laat op de plaats van bestemming aangekomen. Meestal onderweg wat vertraging maar vaak liep de trein dat onderwerg wel weer in.

Tip: koop je tickets een aantal dagen voor vertrek (liefts zo vroeg mogelijk), maar zeker niet op de dag van vertrek zelf. Grote kans dat, wanneer het druk is in de trein, de prijs van je ticket verdubbelt!

Goede reis!

De Amtrak is ok en zeker de lijn tussen SF en Seattle. Prachtig.
Vertragingen zijn er zeker. Vooral op lijnen waar veel goederentreinen rijden en dat is zo’n beetje 95 % van de treinen. De kustlijn heeft daar echter weinig last van.
Zie ook de Volkskrant van zaterdag 31 mei met een item oer de lijn Chicago - San Francisco. En wat Cavok zegt wordt hier getoond: de Rockies op z’n mooist.
Oregon is echter ook prachtig.http://img254.imageshack.us/img254/3706/bismarckbrugbnsflocfr3.th.jpg
(als de link lukt: hier een oto van een lok, in dit gevalover de Missouri bij Bismarck, ND, van 26 juni j.l.)