Treinreis Door De Vs

Ik speel weleens met de plannen om ooit een treinreis te gaan maken van New York naar Los Angeles. Ik zou vanaf New York langs de kust willen trekken richting Florida en zou dan vanaf daar langs het zuiden van de VS willen trekken.
Ik had zelfs nog als plan om vanaf Los Angeles verder te trekken per trein, maar ik denk dat daar het geld niet voor is.
Zijn hier mensen die hier ervaringen mee hebben?
Ik lees het graag.

Klopt het trouwens wat ze zeggen; ze beweren dat een treinreis in America vanaf New York naar Boston al 50 Dollar kost… dat is wel erg duur als je het vegrelijkt met Nederland…

Zijn bussen niet beter? Amerikanen nemen eerder de bus dan de trein, Greyhound bijvoorbeeld, snel en goedkoop…

Mack

Een Greyhound is zeker goedkoop, maar of het comfortabel reizen is is een 2e.
Afgelopen jaar ben ik van New York naar Asheville, NC gereisd.
Deze reis duurde 16 uur.
Onderweg moet je meerdere malen overstappen, dit betekent je bagage uit de bus halen, aansluiten bij de “gate” om de volgende bus te pakken. Het is wel goedkoop, maar snel wil ik het niet noemen, zeker niet over een grote afstand…
Een reden om het wel te doen is dat je veel van het Amerikaanse landschap ziet en dat de Amerikanen in tegenstelling tot Nederlanders wél met elkaar praten, dus je hebt zo een gesprek op gang. Zeker wanneer ze erachter komen dat je uit Europa komt…

Snel reizen: daarvoor ben je niet op vakantie toch?

En wat betreft het overstappen: moet je dat in de trein niet dan?

Ik zou in ieder geval bus serieus overwegen!

Mack

voor treinpassen: www.incento.nl

En ja, een enkele reis NYC naar Boston Downtown kost ca. 66usd, treinreis is 4,5uur, da’s hetzelfde om van Amsterdam naar Parijs te komen en qua prijs zit Amtrak toch echt niet ver boven europees niveau, maar dat terzijde.
Bovendien heb je ook bij Amtrak de mogelijkheid tickets van te voren te bestellen, wat een flinke korting oplevert.

Hetzelfde geldt overigens ook voor bustickets: www.greyhound.com

Overigens is de trein een stuk comfortabeler dan zoals die in Nederland.
Reden waarom veel Amerikanen de bus nemen, is omdat de trein niet vaak rijdt (muv woon-werkverkeer) en omdat het spoor lang niet overal komt. Daarom moet je ook van te voren goed het traject kiezen dat je wilt reizen. Om van Miami naar Los Angeles te gaan, is de meest directe route via Washington en Chicago!

Ronald

Ik wil in augustus van New York naar Boston met Greyhound. Alleen lukt het mij niet om alvast kaartjes via internet te reserveren. Op de site staat dat dit alleen voor Amerikanen mogelijk is. Weet iemand of dat toch mogelijk is vanuit Nederland?

Alweer wat jaren terug heb ik een rondje Amerika gedaan per Amtrak.
In een maand tijd deed ik oa de volgende steden aan met een Nation Wide Pass : New York, Chicago, via Minneapolis en de Dakota’s richting het mooie Montana en omhoog via Seatle en Oregon naar BC Vancouver, terug via de mooie kustlijn van Northern California langs Vandenberg Airforce base via Los Angeles naar San Diego, met een kort bezoek je aan Mexico en oostwaards via Phoenix over de Missisippi Delta naar Miami met zn Art Deco boulevards, via South and North Carolina weer omhoog waar de reis na 30 dagen eindigde op Penn Station New York.

Ticket kun je boeken inderdaad ik deed het ook jaren geleden bij: Incento in Bussum.

Originally posted by Loes26@28-06-2005, 09:04:19
** Ik wil in augustus van New York naar Boston met Greyhound. Alleen lukt het mij niet om alvast kaartjes via internet te reserveren. Op de site staat dat dit alleen voor Amerikanen mogelijk is. Weet iemand of dat toch mogelijk is vanuit Nederland? **

Waarschijnlijk wordt het creditcard nummer niet geaccepteerd omdat het een europees nummer is. Destijds heb ik daar ook problemen mee gehad op de site van United.
Ik weet niet hoelang je in New York blijft, anders raad ik je aan om minimaal 7 dagen voor je vertrek even bij Port Authority naar binnen te lopen om je kaart aan de counter aan te schaffen.