Dominicaanse vriendin

hallo ik wil volgend jaar
deze tijd ongeveer mij dominicaanse vriendin
voor ongeveer 4 weken laten over komen
wat komt er voor mij allemaal voor kijken en wat heb ik nodig
en het zelfde voor mij vriendin
puur vakantie

>>>

dat is nog niet zo makkelijk, zij moet een visum aanvragen bij de Nederlandse ambassade in Santo Domingo.
Wat jij moet doen is een uitnodigingsbrief voor haar maken,bij de gemeente waar je woont een garantstelling ophalen, dat jij voor de periode dat zij hier is garant staat voor eventuele kosten die zij maakt en je moet in je brief helder maken hoe jullie relatie is ontstaan en hoe je momenteel communiceert met elkaar. Daarbij moet je drie recente laatste salarisstroken hebben, met een netto salaris van ongeveer 1350 EURO per maand. Jouw vriendin met deze spullen dus naar de ambassade, haar paspoort en geboortebewijs meenemen.
En dan nu het allerbelangrijkste , zij moet aannemelijk maken dat ze terugkeert naar de Dom.Rep., dus bijv. een arbeidscontract,eigen huis, kinderen, nou bedenk het maar. Tevens moet ze een bewijs laten zien, dat ze een optie heeft genomen op een vliegtickett. Dus geen tickett, maar de optie daarop.
De meeste aanvragen voor een visum worden afgewezen met als reden , dat de terugkeer niet is gegarandeerd en de ambassade daar is ontzettend streng en pietluttig daarin, dus zij moet heel goed duidelijk kunnen maken dat jullie echte vriendinnen zijn en dat zij terugkeert. Een vraag die in ieder geval gesteld gaat worden is in welke taal jullie communiceren, hoe vaak en via welk medium, dus wat bewijsstukken daarvan helpt ook.
Succes ermee !

Hallo,
het beste kan je een visum voor spanje aanvragen voor vakantie,zeg dat jullie samen naar spanje gaan,dan krijgt ze meestal een visa,dan kan je vanuit spanje naar holland

sargento heeft helemaal gelijk, daar wonen ook de meeste illegale dominicaanse mensen. Maar ik dacht , dat je gewoon je vriendin voor vakantie naar Nederland wilde uitnodigen.

op de site van de ind en op de site van de nederlandse ambassade in de DR vind je alle info terug.
Als er veel leeftijdsverschil is tussen jou en je vriendin of je voldoet niet aan de inkomenseis wordt het al heel lastig.
Bovendien moet je vriendin over een geboorte certificaat en paspoort beschikken alvorens je een visum aan kunt vragen.