Dolmus vanuit Yalikavak naar...

Ik weet dat vanuit Yalikavak een dolmus naar Bodrum gaat. Maar ik zou graag weten of er vanaf Yalikavak ook nog een dolmus vertrekt naar andere plaatsen daar in de buurt, zonder dat ik eerst naar Bodrum moet om daar over te stappen. Ik wil daar graag een paar plaatsen in de buurt bezoeken. Zoals b.v. Gündoğan of Gümüşlük.
Is er iemand die daar iets over kan zeggen?

ik weet het niet cker, omdat ik nog nooit in Yalikavak geweest ben, maar ik ben wel in Gundogan geweest, maar daar gaat maar 1 dolmusje (zover ik weet) en die gaat dus naar Bodrum.

je hoeft uiteraard niet helemaal terug naar het busstation van bodrum. je kunt overal uitstappen waar de busjes elkaar kruisen en dan “overstappen”

Dank je voor je reactie.
Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat inwoners van Yalikavak, die naar een naburig dorpje willen, eerst 20 km. naar Bodrum moeten rijden en dan weer b.v. 20 kilometer terug naar Gundogan. Ik bedoel, dat zou toch absurd zijn. :paranoid:
Ik zou inderdaad onderweg kunnen overstappen, maar dan moet je toch weer weten waar de busjes elkaar kruisen. Erg lastig allemaal.

ja je hebt helemaal gelijk…
maar ik zou het zo helaas niet weten
mijn advies is: gewoon in Yalikavak vragen of als je in bodrum bent kijken welke busjes richting gundogan gaan en daar vragen of ze door rijden/ langs yalikavak komen
en een taxi kost ook natuurlijk nix he?

Het allerergste is dat ik net terug ben uit Torba en helemaal vergeten ben om het te vragen.
Dat was niet zo slim van mij.
Dus vandaar dat ik probeer hier erachter te komen. Want dan kan ik er rekening mee houden bij het boeken van de volgende reis naar Mugla.
Is Gundogan jou bevallen als ik vragen mag?

ik ben er gewoon voor 1 dagje geweest…
ik vond het wel okey, beetje chique voor mijn smaak/ portemonnaie…
wel ontzettend mooi uitzicht en lekker rustig… meer turkse toeristen.
er staan veel (vakantie)huisjes, weinig centrum/uitgaan mogelijkheden,maar wel leuk voor de sfeer natuurlijk.

ik meen me nu wel te herinneren dat het busje heen anders ging dan terug… maar ben t echt kwijt…
maar waarom is het van belang voor je volgende reis? die logica snap ik niet echt…?

Ik ben er alleen een keer doorheen gereden. Dus heb er verder weinig van gezien.
Op zich is het wel leuk om met Turkse toeristen om te gaan, aangezien ik bezig ben Turks te leren. ( net begonnen met les 1 :wink:
De logica?
Oke, ik ben jarenlang in hetzelfde hotel in Yalikavak geweest. Heb daar veel kennissen en vrienden. Maar dat hotel is niet meer beschikbaar voor nederlandse toeristen. Het andere hotel vlakbij is net iets te duur voor mijn portemonnee.
Dus zoek ik daar in de buurt iets goedkopers zodat ik iedereen die ik ken in Yalikavak toch gemakkelijk op kan zoeken.
En ik heb mijn hart verloren aan Yalikavak. Ik voel me daar thuis.

owhkey…
de logica komt al een beetje…
maar wat is het alternatief? niet gaan? of in bodrum zitten?
kunnen je vrienden van daar de vraag niet beantwoorden??
igg veel succes en veel plezier!

Het alternatief? Weet ik nog niet precies. Bodrum is een optie.

Ja, die vrienden zouden de vraag kunnen beantwoorden, maar…ik spreek nog geen Turks en zij spreken geen nederlands of engels, maar frans ( wat ik weer niet spreek).

Dank je voor je hulp.

De chauffeur van de dolmus weet wel waar je over moet stappen, even zeggen waar je heen wil en ze helpen je graag.

Tot nu toe kreeg ik alleen maar te horen dat ik eerst naar Bodrum moest. De dolmuschauffeurs spreken alleen maar Turks, dus daar kwam ik niet verder mee.

*heb je wel eens aangedacht om een scooter te huren ?

is zeer goedkoop en je kan overal naar toe,wel een omgevingskaart helen bij de vvv.

over het hotel dat je zei dat er geen nederlanders meer komen kan zijn dat hij niet meer in de folders voorkomen maar je kan wel zelf boeken rechstreeks is meestal nog goedkoper ook.
succes met je speurtocht.
carlos:zon:
*

Ik zou niet zo gauw iemand adviseren om een scooter te huren. Ze rijden als randdebielen daar. Wij zijn een aantal jaar geleden in een hotel in gumusluk geweest en voor zover ik me kan herinneren gaat er een dolmus van Yalicavak langs gumusluk en turgutreis, Daar is een wat groter dolmusstation waar je over kunt stappen. De chauffeurs spreken trouwens steeds vaker wat engels dus zou het gewoon vragen

Het tweede probleem met de scooters daar is dat ze boven de 50cc zijn, dus dat je een motorrijbewijs ervoor nodig hebt. En als er dan iets gebeurt(en je zou iemand aanrijden met te ernstig letsel) dan ben jij jaren je vrijheid kwijt!!
Zoek maar uit of er een dolmus gaat, veel veiliger(en ik rijd er wel op en in alles rond hoor, vele kilometers, maar ik heb al mn rijbewijzen)