Busdienst Bodrum-Ortaca (of omgeving)

Hoi,
Ik wil tijdens mijn vakantie in Bodrum een paar dagen naar Dalyan, om iemand te bezoeken. Ik heb begrepen dat er bussen rijden tussen Bodrum en Ortaca (en van daaruit de dolmus naar Dalyan). Heeft iemand hier ervaring mee? (welke busmaatschappij(en), reistijden, kosten etc).
Ik heb alleen iets gevonden van Kamil Koc otobusleri. Iemand nog tips of aanwijzingen?

Kamil Koc kan inderdaad! Je hebt eventueel ook nog Pamukkale… Maar ik denk dat het makkelijker is om als je daar bent even naar het Bodrum busstation te gaan…

Ik ben zelf ooit een keer met een minibus vanaf Bodrum naar Dalyan geweest en was volgens mij een uur of 3.

Succes!

bedankt voor je snelle reactie Cynthia :thumbsup:. Pammukale had ik ook al ontdekt. Als ik het overzicht bekijk dan is het ongeveer 3 1/2 uur rijden in totaal.
Ik ben idd van plan om naar het busstation te gaan om de rest even te checken.
Maar… tips zijn nog altijd welkom!

Het ligt er uiteraard aan hoevaak de bus stopt. Ik was met een minibus en die gaan over het algemeen natuurlijk ook iets sneller.

Nogmaals succes en fijn verblijf in Turkije! :slight_smile:

Wij zijn vorig jaar in mei voor 15 dagen naar Bodrum geweest en logeerden in het centrum . Het drukke grote busstation is vlak bij de grote overdekte markt . Er zijn heel veel bussen en minibussen in alle richtingen . Hert beste kun je daar ter plaatse inlichtingen inwinnen .Wij hebben de eerste week alles gedaan met het openbaar vervoer , en dat viel heel erg mee . De afstand naar Dalayan is toch wel om niet zomaar eventjes over en weer te gaan . In mei was zelf met een auto rijden best te doen , in de zomer is het er wellicht veel en veel drukker . Maar de wegen zijn heel goed. Bodrum zelf heeft weinig strand , maar een heel leuke haven en winkeltjes. De Gümbet ernaast wel.
Indien u een doe-mens bent <> strandmens en u wil tips voor uitstappen op het schiereiland kunnen wij die wel bezorgen. Wij hadden er een heerlijke tijd !

Bedankt voor de reactie. Inmiddels ben ik weer al terug uit Bodrum/Gümbet.
Ben in Bodrum naar busstation gegaan en heb bij Pammukale info gevraagd en later een ticket gekocht bij deze busmij. Zeer goede reis gehad van Bodrum naar Ortaca. Eén keer tussenstop in Mugla. In totaal duurde de reis iets langer dan 3,5 uur. De service aan boord was perfect. De reis was schitterend en veel foto’s gemaakt vanuit de bus.
Terugreis van Ortaca naar Bodrum heb ik met Kamil Koc gereisd. Ik had bij Pammukale al meerdere malen gevraagd of ik een ticket kon kopen maar iedere keer moest ik later terugkomen… Op de dag van vertrek, een kwartier tevoren nog geen ticket… Nadat ik nog eens aandrong op hoe het nu zat met die bus naar Bodrum werd ik doorvewezen naar Kamil Koc en kon ik nog net op die bus stappen voordat deze vertrok!
Bij de tussenstop in Mugla zag ik de bus van Pammukale ook aankomen… vreemd… Het kan niet aan de communicatie hebben gelegen want mijn Turkse vriend had tot 2 maal toe al om een ticket verzocht…
Ach ja… ik ben gekomen waar ik moest zijn dus dat is het belangrijkste.
OOk de service aan boord van de Kamil Koc busmij was uitstekend.
Leukste verrassing in de bussen: in iedere hoofdsteun een tv-scherm met keuze uit muziek/film/tv/spelletjes !! Naast het schitterende uitzicht hoef je je dus niet te vervelen in de bus!:thumbsup:

Ja , Turkije is een land vol mogelijkheden,die men ter plaatse beter ontdekt . Dat vraagt wat initiatief , tijd en soepelheid. Zou het kunnen dat de plaatsen in de Pammukalebus allemaal verkocht waren ?.. Fijn dat het zo leuk verlopen is voor U !