Dollars of euro's

Wij vertrekken 1 febr. voor een maand naar Thailand.
Het is voor ons de eerste keer en we willen op eigen gelegenheid rond gaan reizen. Is het aan te raden dollars mee te nemen of zijn euro’s ook makkelijk om te wisselen. Ook heb ik ergens gelezen dat je een internationaal rijbewijs nodig hebt als je een scooter wilt huren.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Gewoon de euro meenemen(staat ook sterker) of als je niet teveel cash op zak wilt hebben gewoon pinnen kan overal. In principe(dacht ik) heb je zelfs een motorrijbewijs nodig omdat de scooters in Thailand rond de 100 km p/u gaan, ik heb zelf geen motorrijbewijs maar rij altijd op de scooter en heeft men er nog nooit om gevraagt wel meestal een copy van je paspoort bij het huren, een internationaal rijbewijs is handig omdat sommige (corrupte)politieagenten hem van je wiilen afnemen(als je aangehouden wordt) en je hem dan terug moet kopen,beetje lastig als dat je gewone rijbewijs is maar het gemiddeld IQ van de politie aldaar ligt niet al te hoog zodat ze niet eens begrijpen hoe je rijbewijs in elkaar steekt,wel altijd de kleine lettertje’s lezen onder je huur contract.

Zo, die scooters gaan hard daar! Toch maar even een internationaal rijbewijs halen voor de zekerheid. En de eurootjes gaan ook mee.
Brdankt voor je antwoord!

je moet idd officieel een motorrijbewijs hebben. maar we zijn meerdere keren aangehouden en je paspoort is voldoende, maar voor de zekerheid is een internationaal rijbewijs altijd handig.(bij je int.rijbewijs moet je trouwens wel je off. rijbewijs bij je hebben.)

en euro kun je wisselen in thailand, dus ik zou niet eerst hier dollars kopen. en je kunt eigenlijk bijna overal in thailand pinnen.

idd met alleen je paspoort kan je makkelijk scooters huren in thailand en ook al word je aangehouden het enige waar ze naar vragen is je paspoort en zo niet willen ze alleen maar geld :slight_smile:

euro’s zijn overal inwisselbaar dus dat hoeft geen probleem te zijn maar zelf zou ik liever een keer meer pinnen dan met zoveel geld bij je te reizen

alvast een fijne reis toegewenst

groetjes dirk

En ook al zie je mensen rijden zonder helm, de bestuurder van een scooter moet een helm dragen(ook veiliger)ook al zijn het niet van die geweldige helmen, ze zullen de Thai meestal niet aanhouden maar de Farang kan toch makkelijker 200 Bath(€4) missen(gaat meestal zo de achterzak in)en vooral wanneer het rond etenstijd is voor de betreffende diender.

Hallo.

zou lekker met plEuro’s om wisselen, ander verlies je veel om eerst Euro’s te wisselen voor hamburger geld ( Dollars ) en dan weer wisselen naar Batjes dat is een echte verlies verlies actie, of je moet in het geld zwemmen dan geef ik je mijn bankrekening nr wel als je er van af wil.
Doe maar van Euro’s naar Batjes want de Dollar is net een stuiterbal :retard:

Oja je normale rijbewijs is alleen geldig in europa, dus zou toch maar de internationale gaan halen bij de ANWB.

Groet. :chin:

Bedankt voor jullie racties, ben weer wijzer geworden. Ik wist niet dat het overal zo makkelijk pinnen is in Thailand. We zijn een paar jaar geleden in het zuiden van Costa Rica geweest en dat was een waar drama om aan geld te komen. Gewoon geen pinautomaten dus.Vorig jaar Bali, wel pinautomaten maar we konden dus alleen met een creditcard geld pinnen, kosten 5 euro per keer. Aangezien we vaak hebben moeten pinnen omdat je heel wat roepia,s nodig hebt en je maar 20 miljoen of zo per keer kon pinnen (klinkt veel maar is heel weinig), liep dat aardig op. Kolobos…als ik een miljoentje win in de staatsloterij en ik wil van wat eurootjes af, zal ik aan je denken.

Groeten José

Geen euro’s of dollars meenemen, in Thailand kan je overal pinnen…

omwisselen kost alleen maar geld, op het vliegveld is ook een pinautomaat dus je kunt meteen los bij aankomst!

ik zou ook geen of niet te veel euro’s meenemen. kost alleen maar meer. wij hebben voor de zekerheid altijd een paar briefjes van 20 euro mee, maar die zijn wij in thailand niet nodig.