Doen of niet ?

Hallo, Ik zal beginnen met mezelf voor te stellen, ik ben een 19 jarige vrouw die graag de wereld wilt zien ! Ik neem momenteel een sabbatjaar, en ben sinds begin oktober helemaal gefascineerd door Bolivia ! Zou landen op La paz, dan verder reizen naar oruro, salar de uyuni en Tupiza. Dit met de trein. Van La paz tot Oruro zag ik dat er een bus reed die er 3 uur over doet, maar ook dat er treinverbinding is. Van oruro naar Tupiza met de trein weet ik dat dit cava te doen is. Ik zou deze reis alleen doen, om mezelf te verrijken, mezelf terug te vinden, problemen achter te laten en om mezelf ergens wel te bewijzen.
Ik kan geen Spaans, zou dit rampzalige problemen kunnen opleveren ?

Waarschijnlijk zou ik willen gaan eind maart april of mei. Welke kleren neem ik dan best mee ? In wat investeer ik het best ? Heb al uren gespendeerd in de as adventures, waar ik een deuter reisrugzak zag, de verkoper legde mij uit, dat deze het meest geschikt is voor mijn doeleinden ( in dorms slapen… ben geen kampeerder :wink: ) Wat zouden jullie doen ? Ik ben langs de dokter geweest voor de vaccins, en zou geen malaria pillen moeten nemen aangezien ik me altijd boven de 2500 meter zal bevinden, zouden jullie ze toch nemen ?

Ik reken op 20 euro per dag om ginder op te doen, is dit voldoende ? Ik ben ondertussen contacten aan het leggen met couchsurfers, iemand die cs’ers in Bolivia kent ( die zich bevinden op mijn parcours ) OF mensen die, die periode ook alleen reizen en misschien wel een stukje samen willen reizen, of iets gaan drinken.

Aller handen tips zijn van harte welkom

Ik weet dat het een hele waslijst is van vragen, maar die mij graag willen helpen; God Bless you :dag:

Het is altijd raadzaam om wat Spaans te kunnen spreken tijdens je reis ! Dat hoeft niet duur te zijn en met 2 of 3 weekjes kom je al een aardig eindje op weg !

Stulango, Moving Cultures - Marvin van Dongen

in je reisschema geef je aan dat je toch op grote hoogte reist en overdag zijn de temperaturen best lekker maar s’nachts duiken ze vaak (ver) onder het vriespunt dus zodra als de zon verdwijnt is het meteen teenkoud en zul je je goed moeten kleden, je hoeft niet per se alles vanuit nederland mee te nemen want er is in bolivia vanalles te koop voor erg weinig.
malaria zou ik niet nemen inderdaad gezien de hoogte.
basis spaans zou toch wel handig zijn omdat men er weinig mensen zijn die engels spreken

Je hebt nog nooit eerder gebackpacked?

Een aantal basics:
Deuter rugzak vind ik idd ook een super ding.
Windstopper - houdt je warm en neemt niet veel ruimte in.
Goede schoenen waar je lekker op loopt.
Slippertjes (bij lekker weer en voor de gemeenschappelijke douches)
Lakenzak, voor als de hygiene niet top is.
Hoogteziekte pillen, ORS, jodium, pleisters & malaria pillen als je toch ter plekke besluit de jungle in te gaan. En je zegt nemen, bedoel je meenemen of innemen? Want je begint 1 dag voordat je het malariagebied ingaat en slikt een week door nadat je ervandaan komt. Meenemen kan nooit kwaad denk ik zo.
Slotje om het kluisje in de hostels op slot te doen.
Sneldrogende handdoek.

Bovenstaande dingen hoeven niet allemaal dure merkdingen te zijn. Bij bijv Xenos, ANWB winkel hebben ze ook het eea.

20 euro per dag lijkt me geen probleem!

En echt als je een beetje spaans leert wordt de reis veel leuker. Geniet er gewoon van!

Zoek je nog steeds antwoorden op deze vragen of ben je inmiddels al veel verder in je planning? (Het is een vrij oude post.)

Ik kan je best helpen met wat dingen maar voordat ik hier een heel verhaal ga typen wil ik graag even weten of je er nog wat aan hebt. :slight_smile: In ieder geval vind je in mijn gratis reistips al een hoop antwoorden.