Ben een tijdje niet online geweest, maar ben er weer (zoals je ziet). Nu lees ik dit berichtje van je en ik vroeg me af of hier nog iets mee gedaan is. Het lijkt mij een heel goed initiatief. Wat zou er verwacht worden van de (Cubaanse) sponsors?
Als het goed gegaan is, is Manon een paar uur geleden met haar tractor ingescheept en zit ze op de boot naar Alexandrie.
Helaas vertrok ze al vanuit Genua (dat noem ik geen reizen door Italie…) met dat vrachtschip en komt ze per boot over 10 dagen in Egypte aan.
De kans dat ze na de Zuidpool via Zuid- en Midden-Amerika etc. terugkeert is m.i. zeer klein: daar hebben ze (Manon en haar hulpploeg(en) w.s. niet de tijd en niet het geld voor.
Sponsors kunnen grote en kleine bij-dragen storten:
Stichting Trektor, KvK 32408315 , Rek. nr. 306701723 , Amsterdam
Ik heb begrepen dat de opbrengst van haar toneel-voorstellingen onderweg, ten goede / ten bate gesteld is aan Unicef en War Child.
Ze heeft die reis naar de Zuidpool met een tractor wel professioneel aangepakt en ze kan nu bijv. met een geponserde laptop met sateliet-verbinding rechtstreeks verslag doen. Ook vanuit de Sahara of vanaf het topje van een piramide…, (dat laatste natuurlijk zonder tractor, alhoewel…: zou mooie reclame zijn voor die tractor-fabrikant die die trektor sponsert…)
Ondanks (Dankzij ??') “wat” vertraging in Egypte (ook tijd is relatief) een verdomd leuk verslag van die meid op haar tractor bij de piramiden: http://www.tractortractor.org/zuidpool/
Maar misschien is terug via Zuid- en Midden-Amerika, men leze via Havan(n)a wat aantrekkelijker geworden…
Speriamo!
Distinti Saluti aan Manon Ossevoort en haar thuisfront (en niet aan de Egyptische douane…, :vier weken kostte het hen om de tracktor in te voeren…)
Arturo