Dit ben ik..

Mijn naam is Carima en sinds 2009 in het huwelijksbootje gestapt. Mijn partner en ik zijn gek op reizen, zolang de omstandigheden dit toelaten… We hebben 2 kleine heksjes, een van 3 en de ander is net 1. Sinds we ouders zijn geworden reizen we veel minder. Maar we hebben wel het lef gehad om naar de geboorteland van mijn man (Hongarije) te emigreren. Wij zijn daar begonnen met onze eigen Juice Bar in Pécs.

Ik heb vele landen mogen bezoeken (in Europa, Amerika, Afrika en Azië), maar Kroatië en Indonesië blijven mijn favoriete bestemmingen.
Als ik voor een nieuwe bestemming zou mogen kiezen, dan ben ik erg benieuwd naar een land in Zuid-Amerika of Australië omdat ik die continenten nog niet heb gehad.

Waar ik nooit meer heen wil is Egypte! Het is een mooi land, we konden er fantastisch duiken, maar wat kunnen de verkopers zich ontiegelijk aandringen. We hebben veel meegemaakt, maar dit verpeste de sfeer een beetje wanneer we een wandelingen wilde maken.

Wij zijn nooit van souveniertjes kopen, maar wat we wel leuk vinden is om zout en jam mee te nemen. Meeste landen hebben diverse soorten zout en jamsoorten.

Het leukste of plekken die de meeste indrukken hebben achter gelaten zijn:

• Grand Canyon: zo mooi! aansluitend Vegas natuurlijk, het kon niet gekker dan de mensen die we daar hebben ontmoet :wink:
  • De rijstvelden in Bali: adembenemend mooi en rustgevend
  • Malediven: het weer, het eten, de mensen, het water met de mooiste tropische vissen…
  • Kroatië: alles! misschien waren we vooral verrast door de veelzijdigheid en mooie natuur.

Het meest vervelende wat wij hebben meegemaakt is dat ik in New York was beroofd van mijn portemonnee. Het was een groepje jongeren die achter ons liepen in de drukte, ze gedroegen zich al vreemd en waren steeds luid en liepen wel eens tegen ons op en excuseerden zich daarvoor. Achteraf bleek dat mijn rugtas open was en de buit eruit :frowning:
Heel jammer en een hoop geregel :frowning:

Dingen die ik leuk vind om te doen zijn reizen, koekjes bakken en hardlopen, maar ook knutselen met de kinderen vind ik geweldig.

Hoi Carima,welkom op wereldwijzer !
Nou wat sneu dat je bent beroofd,zelf ben ik ook eens beroofd van al mijn geld,niet in New York maar in Bangkok.
Sinds die periode draag ik altijd een geldbeugel onder mijn shirt.
Ben je nog nooit van plan geweest om het mooie Thailand te bezoeken? (moet je beslist eens doen bij één van de volgende reizen)
In iedergeval kan je hier op wereldwijzer terecht met al je vragen op de verschillende landenforums.
Succ6 nog met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst,Carima !
groet,georgessiam.

Dag George,

Slim van die geldbeugel, maar wij dames zijn vaak van de fashion en daar past niet altijd zo’n beugel onder :wink:
Thailand staat beslist ook om mijn lijst, wij zijn vooral gek op het eten, maar zijn zeker van de schoonheid van het land.

Ik wil mensen helpen om in Hongarije te ondernemen, dat kan hier ontzettend goedkoop en je zit al in een mooie gestoffeerde appartement voor maar 200 euro per maand! Ik lees vaak dat mensen NL een beetje beu zijn door de sfeer en kosten die blijven stijgen. Hier kunnen nieuwe kansen worden gecreëerd, wij hebben dit persoonlijk ervaren. Alleen wanneer je de routes en taal niet kent, dan kan het wat lastig zijn.

Heb jij misschien een tip hoe ik dit soort mensen kan bereiken, mensen die echt toe zijn aan een nieuwe stap in hun leven door bijvoorbeeld te emigreren en te ondernemen? Ik hoor het graag.

Szia!
Carima

Hoi Carima80

Bent u nog actief op deze site? Graag zou ik met u in contact willen komen. Ik heb wel een aantal vragen aan u.

Groetjes