Hoi!
Ik ben Jacqueline, 40 jaar, getrouwd, geen kinderen. Reizen en fotograferen zijn mijn grootste hobby’s. Sinds 2005 woon ik met heel veel plezier in een klein plaatsje in de buurt van Amsterdam, maar ik ben geboren en getogen in Zuid Limburg. In dat opzicht zou je dus kunnen zeggen dat ik eerder al eens geëmigreerd ben :biggrin:
Wat reizen betreft heb ik pas 2 continenten mogen ontdekken: Noord Amerika en Europa. In Europa hebben we de nodige stedentrips gemaakt, en ook autorondreizen. Strandvakanties zijn niet aan ons besteed. Maar het meest hebben we gezien in Amerika en Canada. In totaal zijn we nu zo’n 11 keer de grote plas overgestoken en ik heb er alles bij elkaar zo’n 35 vakantieweken vertoefd. Amerika en Canada zijn prachtig! Vooral de combinatie van mooie natuur, leuke steden en andere bezienswaardigheden (pretparken bijvoorbeeld) vinden wij erg leuk. Voor toekomstige reizen zouden we een combi van stad en natuur ook echt een must vinden.
Ik ben nog niet uitgekeken in Amerika en Canada, maar toch ben ik ook erg nieuwsgierig naar de andere continenten. De prachtige natuur en bijzondere steden in Azië, de natuur in Afrika en in Zuid Amerika spreken me ook erg aan. Maar ook in Europa is er nog genoeg dat ik heel graag zou willen zien.
Het plaatje van bezochte staten in Amerika ziet er zo uit:
In Canada hebben we vooral British Columbia en Alberta bezocht.
In Europa hebben we dit gezien:
Wat nog op mijn verlanglijstje staat:
Italië (Dolomieten, de zuidkust, Toscane)
Schotland
Noorwegen
IJsland
Kroatië (Dubrovnik)
Turkije (Istanbul en Cappadocië)
Vietnam
Filipijnen
Maleisië
Thailand
Argentinië
Costa Rica
Peru
Bolivia
Cuba
Wij houden van comfortabel reizen, dus met een auto (individueel, we houden niet van groepsreizen) en in goede hotels. Backpacken en camperen is niet ons ding.
Ik hoop hier nog veel goede tips te kunnen halen, en wie weet kan ik jullie ook helpen met mijn ervaring!