Ook even voorstellen

Een goeden avond,

Na een tijdje te hebben rondgezworven op google en talloze, eindeloze, websites wat betreft reizen. kom ik bij wat ik echt zoek hier prima op zijn plek, hoop ik. Ik zal mij voorstellen (even schematisch)

• Reizen, vakantie of emigratie?
    Reizen is vakantie voor mij, in de hoop dat ik ergens terechtkom waar ik niet meer weg wil en dus emigreer
  • Hoe heet je en waar woon je?
    Mijn naam is Kevin Mast en woon momenteel in Alphen aan den Rijn
  • Verliefd, verloofd, verloren?
    Hopeloos :wink:
  • Welke landen heb je al bezocht?
    Duitsland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Italië
  • Welke landen staan bovenaan je lijstje om nog te bezoeken?
    Italië (Venetië), indonesië
  • Naar welk land wil je nooit meer?
    Alles wat noordelijker ligt dan denemarken.
  • Wat is het vreemdste souvenir dat je ooit hebt meegenomen?
    Een bieropener welke ik gekocht heb van een monnik.
  • Wat is het leukste dat je in het buitenland hebt meegemaakt?
    Carnival in Venetië
  • Wat is het ergste dat je in het buitenland hebt meegemaakt?
    Voedselvergiftiging in Milaan
  • Mijn favoriete luchtvaartmaatschappij is…
    Transavia
  • Mijn favoriete luchthaven is…
    Schiphol
  • Mijn favoriete land is…
    Italië
  • Mijn favoriete stad is…
    Venetië
  • Mijn favoriete reisorganisatie is…
    Mijzelf
  • Wat zijn je hobby’s?
    Backpakken(survival), sporten, uitgaan
  • Wat wil je verder nog kwijt?
    Dat ik door middel van deze site een beetje interesse kan delen en daarmee ook nieuwe contacten mee op te doen. In het mooiste geval, door middel van deze site, een reis te maken met behulp van internationale contacten.

Hoi Kevin,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat Italie op je programma staat Kevin,misschien kan je het beroemde trevifontein in Rome bezoeken tijdens je verblijf?
In iedergeval kan je altijd een berichtje posten in het Italieforum hier op wereldwijzer alsook de ervaringen lezen van andere mensen.
Suc6 nog met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst Kevin!
groet,georgessiam.

Heb ook veel gehoord over de mooie fjorden in Noorwegen, dit lijkt mij ook prachtig. Het enige probleem: Ik ben een ontzettende koukleum en ik draag het liefst 2 jassen wanneer het 20 graden is. Het noorden lijkt me mooi, alleen als ik er echt met een goede reden heen zou gaan. Maar bedankt!

Hallo Kevin,

Je bent nog niet in heel veel landen geweest, hoe oud ben je precies?

Scandinavië lijkt mij ook fantastisch, ik ben in en boven Denemarken geweest, daarboven was in Schotland om precies te zijn (dat is boven Denemarken als je helemaal naar het Noorden gaat).
Schotland is een fantastisch land met mooie natuur: zo vind je watervallen, bossen, mooie steden met prachtige gebouwen, leuke havens en ruige kusten in één land! Familie van mij gaan altijd naar Zweden of Noorwegen en komen altijd met de mooiste foto’s terug. Je gaat daar vooral heen voor de natuur terwijl Schotland ook een hoog cultuurgehalte heeft. Dat schijnen mensen toch te missen in Scandinavië.

Je hebt hier te maken met een grote Portugal-fan, ikzelf. Portugal vind ik een prachtig land met een minder mooie natuur dan Schotland maar met fantastische cultuur en mensen. Zelf ben ik heel vroeger in de Algarve geweest maar daar kan ik mij niets van herinneren. Recent ben ik in 2010 naar Madeira gegaan en vorig jaar heb ik zowel Porto, Coimbra, Lissabon als de omgeving rondom Estoril gezien. Dit jaar zal ik naar in ieder geval 3 eilanden van de Azoren gaan, São Miguel, Faial en Terceira (misschien nog naar Pico).

Met Italië heb ik minder goede herinneringen. Zoals ik in andere topics al zei: ik vind de mensen er niet aardig, zeker niet in de toeristensector. De enige positieve ervaringen zijn soms in hotels of de luxere restaurants. Maar vooral in Rome zijn de toeristen big business: men wil je gewoon een restaurant in lokken en je wordt als een nummertje behandeld. In Portugal lijkt dat anders al weet je de precieze waarheid nooit helemaal zeker.

Tenslotte kan ik Zwitserland ook aanbevelen al is het maar omdat je er zo mooi treinreizen kan maken.
Groet,
Stormbreaker.