Even voorstellen...

Ik dacht waarom ben ik eigenlijk nog niet actief op dit forum? Ik ben Esmeralda, 30-plusser :tear: en in bijna alle werelddelen al op reis geweest. Ik vind het een sport om de allergoedkoopste tickets te vinden, op onontdekte plekjes te komen en bovenal zelf mn reis uit te stippelen. Je zal mij geen all-in rondreis zien boeken!! Wat voor reizen vind ik leuk? Veel… heel veel! Van backpacken in Azië, tot een luxe villa huren op Curaçao en vooral lekker relaxen. Ook ben ik gek van skiën en après-skiën en ben ik een culinaire reiziger die graag stedentrips maakt.

Mijn favoriete plekken in de wereld: Oostenrijkse Alpen, Rome, Bangkok, Turijn, West-Canada, Borneo en Tanzania.
Ik vlieg verreweg het liefste met KLM, ik vind andere airlines vaak doodeng (ja uit ervaring…) en ik spot de leukste plekjes graag op blogs, de wereld in 27 vakantiedagen en 3 op reis. Verder zoek ik graag de beste vliegticket deals eerst op Vliegennaar en daarna op Tix of direct bij de airline. Hotels en hostels check in in de lonely planet, de Trotter of Booking.com. Tenzij ik naar Italië ga, dan kom ik uit bij de leukste agriturismo’s via Agriturismo.it. Want als je in Italië verblijft moet je bij de mensen thuis zijn! Verder heb ik een slechte ervaring bij AirBnb, dus daar ga ik helaas niet in mee… ja ik weet het, het is de trend… Het liefste schrijf ik tips overigens uit eigen ervaring!!

Op mijn lijstje staan nog heel hoog: Argentinië, IJsland, China en Australië.

Dat is een beetje wie ik ben op reisgebied, ik hoop dat ik veel mensen tips mag geven en dat ik de leukste plekjes van anderen mag horen!

Al eens in Kenia geweest? Als Tanzania je goed bevallen is, ga je het daar waarschijnlijk ook geweldig vinden!
Prachtige natuur, heerlijke temperatuur, mooie stranden, safari, en een fantastische samenleving!
Niet het meest voor de hand liggende land misschien na de nieuwsberichten van het afgelopen jaar, maar zeker de moeite waard! Ik woon hier nu 3 jaar aan de zuidkust, ver bij het gebied vandaan waar het dus onrustig is. (En bedenk je wel, Kenia is 17x groter dan Nederland, dus ver is hier ook echt ver!)
Ik zou zeggen: Karibu sana! (Van harte welkom!) en neem gerust contact op met vragen of als het je wat lijkt!

Groetjes uit zonnig en warm Kenia!

Www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu

Kenia ook al geweest inderdaad! Gecombineerd met Tanzania… Kisumu, Victoriameer, Masaimara, nairobi…

Hoi Esmeralda,welkom op wereldwijzer!
Nou je hebt al aardig wat landen bezocht in het verleden,hoe waren je reiservaringen over Thailand?
Zelf kom ik heel graag naar dit “magische land” dat Thailand wel is ,de prachtige natuur,mooie tempels het gastvrije bevolking.
Las ook dat je eventueel plannen hebt om op reis te gaan naar Argentinië?
Wel je kan je vragen altijd posten op het Argentinië Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst Esmeralda !
groet,georgessiam.

Mooi!!! Maar de kuststreek in combinatie met Tsavo NP dus nog niet aangedaan?! Kan het je echt van harte aanbevelen! Er is een behoorlijk verschil qua mentaliteit tussen de stammen van de kust en de stammen van upcountry. Aan de kust heerst een echte Swahili-cultuur. Een mix van Arabische, Portugeze, en Afrikaanse invloeden. De stammen van de kust zijn ook allemaal vrij verwant aan elkaar (worden samen ook de Mijikenda genoemd) terwijl de stammen upcountry vrij los van elkaar staan.
Daarnaast behoort Diani Beach (aan de zuidkust) tot de 10 mooiste stranden van de wereld, dus ook daarmee niets te klagen!
:wink:

Www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu

Thailand vind ik nog steeds heerlijk, al verandert het wel. Zeker een paradijsje als de Phi Phi Islands, jaren gelden nog echt een paradijs en gezellig druk, nu overrompeld met Russen. Verschrikkelijk en zonde, want ze breken koraal af, pissen op straat en zijn respectloos naar de lokale bevolking. Die daar, begrijpelijk, ook niet vrolijker van wordt. Maar goed het land is groot en gelukkig vliegen ze vooral naar Phuket dat toch al spoiled was :wink:

Zelf ben ik gek op Bangkok, heerlijke stad! Chinatown, the old city en de toeristische drukte bij de KhaoSan blijft heerlijk. Verder is het fantastisch shoppen bij de malls aan de sukhumvit en verplaats je je simpel met de BTS of MRT. Ook vind ik de nachttrein elke keer weer leuker dan vliegen en het blijft goedkoper reizen. Tenslotte is Chiang Mai echt een fijne plek en is het duiken in de buurt van Khao Lak en de Similan echt enorm de moeite waard. Khao Lak is weliswaar klein Duitsland, maar vond ik heel relaxt! Tenslotte vond ik Hua Hin verrassend, hoewel het een beetje lijkt op het Thaise Benidorm :vak02: is het wel nog een Thais sfeertje en een fijn strand! Prima voor een paar dagen strand, lekker eten en relaxen in de vele massagesalons! Ik hoor het zo alweer… massaaaaaaaaaage??:slight_smile: