Dilemma 18 jarige backpacker

Beste mensen,

Ik ben Stanzi, 18 jaar. Ik hou van avontuur, buitensport, wandelen, steden, historie, cultuur (eigenlijk alles maar met een grote nadruk op natuur). Into the wild is mijn lievelingsfilm, dit geeft misschien mijn mindset aan haha.

13 april vertrek ik naar Buenos aires om daar 2,5 maand te wonen en stage te lopen voor het WWF.
Daarna heb ik 2 maanden de tijd om te backpacken (1 sept. ben ik weer terug).
Ik ga in mijn eentje en hoop onderweg mensen tegen te komen :slight_smile:
Nu heb ik een groot dilemma… De route! Ik heb 3 routes in gedachten.

1. Buenos Aires > Iguazu Falls > Sao Paulo > Rio de Janeiro (Brazil is altijd al mijn droom geweest maar mensen zeggen dat het te gevaarlijk is voor een meisje ‘alleen’)

2. B.A > (vliegen naar) Sucre > La Paz > Cuzco > Machu Pichu > Lima (Dit lijkt me geweldig maar is de afstand te doen binnen 2 maanden?)

3. B.A > Rosario > Cordoba > Mendosa > Santiago (Misschien is dit te veel stad?)

Ik heb ook al door Tanzania en Marokko gereisd. En ik spreek basis Spaans.

Groetjes Stanzi

Hola Stanzi,

ik zou voor de 2e optie kiezen.
Brazilie is niet veel gevaarlijker dan Argentina denk ik. Het is gewoon algemeen goed oppassen in grotere steden hier.
De 3e route is erg veel stad, ja
met de 2e optie heb je de grootste natuurlijke en culturele diversiteit. Het lijkt me haalbaar in 2 maanden.
Je hoeft niet te vliegen, je kunt naar noordwest argentina gaan, salta en jujuy, waar veel ze zien valt, mooie dorpjes en natuur, quebrada de Humahuaca is unesco wereld erfgoed. En dan door naar Bolivia, waar je in het zuiden o.a de Uyuni zoutmeren hebt. dan door naar Potosi, en dan Sucre en de rest: la paz, titicaca en Cuzco streek.
Mensen kom je vanzelf tegen, in de bussen en hostels o.a.
Het is ene groot voordeel als je ondertussen (voor je naar Argentina komt en tijdens je stage hier) je spaans verbetert. Lang niet iedereen spreekt (basis)Engels hier. Je hebt een veel echtere en betere ervaring als je zelf direct wat met de mensen kunt communiceren.
Succes ermee
Saludos,
Stef

Hee Stef,

Dankjewel! Ik denk dat qua persoonlijke interesses voor zowel natuur als cultuur dit inderdaad de beste keuze is.
Zou je mij nog raad willen geven over veiligheid? Is het naief en roekeloos om in mijn eentje door dit continent te trekken?
Ik ben zelf van mening dat zolang ik mijn hoofd erbij houd en geen domme dingen doe en gevaar opzoek het helemaal goed
gaat komen. Mijn ouders denken hier echter anders over haha, ik ben wel toe aan raad van buitenaf.

Groetjes Stanzi

Buenos Aires - Lima (en dan terugvliegen van Lima naar NL) is inderdaad een prima optie, met heel veel variatie en de meest uiteenlopende natuur en landschappen, van regenwoud tot hooggebergte tot woestijn. En daarnaast op cultureel gebied interessant. Je zou Iguazu dan ook nog mee kunnen pikken. Je hebt sowieso meerdere route opties. Zoals gezegd kun je alles met de bus doen.

In je eentje heen gaan betekent niet dat je ook alleen rondreist. Je zult veel backpackers tegenkomen, in hostels, onderweg, in de bus, velen ook alleen reizend. En die trekken allemaal met elkaar op en leggen vaak globaal een beetje dezelfde routes af. Contacten zijn gauw gelegd, en je zult zien dat het reizen eigenlijk vanzelf gaat als je er aan begint. Contact met de lokale bevolking is ook zeker leuk, vooral als je Spaans spreekt (je bent nog jong dus je zal het snel oppikken). Natuurlijk moet je je gezonde verstand gebruiken, goed op je spullen letten enzo, maar da’s overal zo. Meestal ervaren de mensen thuis meer angst dan degene die er daadwerkelijk zit (die is vooral aan het genieten).