dikke 2 weken Westkust

Wij staan op het punt om een vakantie te boeken naar de westkust van Amerika, een dikke 2 weken met start in Los Angeles en met het plan om ter plaatste een auto of camper te huren.

Het zou ofwel eind juni/begin juli of eind augustus/begin september zijn.

Hebben jullie tips? Wat zeker doen?

We moeten snel beslissen en zijn nogal twijfelaars :slight_smile:

Een beetje hulp of overtuigingskracht zou handig zijn :wink:

Zou je niet wachten met naar amerika gaan als je meer als 2 weken kan blijven, 2 weken is wel erg kort. amerika is een groot land waar je veel tijd kwijt bent met reizen.
Ik wil je niet ontmoedigen hoor. ook 2 weken amerika zal fantastisch zijn, maar je zal veel moeten missen.
Als ik keus had zou ik eind augustus gaan. dan is het minder druk en minder nat.
In twee weken zou ik de grand canyon, las vegas en bryce canyon doen.

Met 2 weken zou ik al zeker geen camper huren. Wanneer je een camper huurt ben je eigenlijk al 3 dagen kwijt. De eerste dag aan je vlucht, je bent dan verplicht om een overnachting te nemen voordat je de camper kunt ophalen. Het ophalen van de camper kost ook veel tijd, dus de eerste rijdag kom je niet zo ver. De dag van het inleveren van de camper. De camper moet vaak voor 11 uur ingeleverd worden en kost ook even tijd.
Maar 2 weken is sowieso eigenlijk wel krap als je ook nog wat wil zien.

Hi
Ik zou ook geen RV huren voor deze trip maar een auto. Met hoeveel personen gaan jullie? Voor de tijd van het jaar zou ik september na Labor Day (3 september 2012) willen aanraden.
En zeker niet ter plaatse huren maar al in Nederland bv www.ebookers.com of www.usareisen.de
Voor 2 weken zou je een route als deze kunnen volgen:

1. Aankomst LA
  2. LA-Kingman
  3. Kingman -Grand Canyon
  4. Grand Canyon-Las Vegas
  5. Las Vegas
  6. Las Vegas-Death Valley (heet)
  7. Death Valley-Mammoth Lakes/Lee Vining
  8. Naar Yosemite
  9. Yosemite
  10. Naar San Francisco
  11. San Francisco
  12. San Francisco-Cambria
  13. Cambria-Los Angeles
  14. Los Angeles.
    Voor GC en Yosemite heb je zeker een reservering nodig. Je kan ook vanaf Las Vegas via Death Valley naar bv Lone Pine of Bishop en dan de volgende dag naar Yosemite. Dan heb je nog een extra dag voor bv SF of LA.
    Yeehaw.