Lisanne Je kan je er wel tegen blijven verzetten maar zo werkt het echt niet. Geloof me bij mij en zoveel andere meiden hetzelfde verhaal. Ik wilde absoluut NIET dat hij in dienst zou gaan maar nu ben ik echt SUPER blij dat hij het erop heeft zitten. Nu kan hij ook een normale baan krijgen wat zonder het vervullen van je dienst ook heel erg lastig is aangezien dit het eerste is wat ze vragen. Het is niet makkelijk en het is zeker een rot periode maar als de liefde sterk genoeg is en zoals al gezegd het verlof goed wordt verdeeld dan is het te overzien en ben je blij als het hele dienst gebeuren achter de rug is, anders blijft het altijd als een soort zwaard boven je hoofd hangen.
Als een Turkse jongen zijn 15 maanden dienstplicht er op heeft zitten, dan hoeft hij daarna niet nog eens terug het leger in toch?
nee,alleen als hij opgeroepen wordt ivm oorlog en dergelijke
Ik heb gehoord dat een jongen ook een kortere diensplicht kan krijgen als ze hoger geschoold zijn of beter bedeeld zijn, klopt dit?
Jongen waarmee ik omga zegt maar een half jaar in dienst te hoeven.
Als ze een universitaire opleiding hebben afgemaakt, hoeven ze inderdaad maar 6 maanden in dienst.
ok, nou dat is dan wel een voordeel voor veel jongens dan.
Maar klopt het ook dat niet iedereen zon opleiding kan doen?
Weet niet of turkse jongeren ook een basisbeurs ofzo krijgen of moeten de ouders zon opleiding gewoon betalen?
In turkije kost de universiteit veeeeel minder als in Belgie of in Nederland zegt mijn askim…je moet wel toelatingsexamens doen…dus iedereen kan in principe (als hij slaagt) naar de universiteit.