dieet/eetgewoontes Thailand

Hallo allemaal,
Is er iemand die mij iets kan vertellen over de Thaise eet/kook gewoontes?
Ik wil volgend jaar met mijn kinderen (14 en 10)een rondreis door Thailand gaan maken, maar mijn kinderen hebben de stofwisselingsziekte Galactosemie. Zij hebben hiervoor een strikt lactosevrij=melkvrij dieet.
Nu wil ik graag weten of er in Thailand wordt gekookt met melk/room/yoghurt? En hoe wordt er gebakken, in olie of boter??
Desserts zijn voor mijn kinderen altijd moeilijk, maar ik heb begrepen dat er in ieder geval allemaal lekker fruit is. Welk fruit is er in de maand juli??

Alvast bedankt voor het meedenken,
Ira

Ben zeker geen culinair expert, dus slechts een beetje info:
er wordt in olie gebakken, en de meeste gerechten bevatten geen melk/room of yoghurt.

Ik ben bang dat er toch vrij veel met kokosmelk/room wordt gekookt in thailand. Vooral curries, maar daarnaast zijn er wel veel gerechten zonder dit ingredient. Ik raad je aan om voor vertrek naar een thais restaurant in nederland te gaan en vragen in welke gerechten geen melk/room/yoghurt zitten. Want ik ben bang dat niet iedereen in thailand je vraag zal snappen en dan wellicht uit beleefdheid ja of nee zeggen.

Veel eten van de straat bevatten geen melk/room, zoals gebakken rijst, noedels(oep), etc.

Veel succes met voorbereiding.

Maar kokosmelk en kokosroom mogen ze wel, het gaat me alleen over de gewone koemelk en room, wordt dat ook vaak gebruikt??

hoi , neem een goed georganiseerde reis met een thais sprekende tolk en leg het dan elke keer weer uit als je gaat eten.ik wens je veel succes met het plannen van deze reis.
laat is weten of het het goed gaan met deze reis.