vegetarisch in thailand /alleen reizen of reisgenoot

Hai iedereen hier,
ik ben van plan om in jni/juli een rondreis te maken en vrijwilligerswerk te gaan doen in thailand en India. Nou ben ik vegetarisch en vraag ik me af of er daar ook vleesvervangend eten is?vooral dan op de marktjes en restaurants bedoel ik. Ik weet dat in india het meerendeel vegetarisch is en dat het dus geen probleem is maar hoe is dit in Thailand?
Als er trouwens iemand zin heeft om mee te gaan, dan wil ik dat ook graag weten, niemand uit mijn omgeving wil gaan en weet niet of het leuk is om alleen te gaan. (iemand hier leuke/minder leuke ervaringen mee?)dit zou mijn eerste reis alleen zijn, dus is thailand een goed land om alleen te beginnen?
Thanks allemaal, megin

Hoi het zijn wel totaal verschillende landen ik ken Thailand een beetje kom er nu zeker 5 jaar als je goed op let hoef je geen vlees te eten maar als je de taal niet kent word dat wel moeilijk te bestellen .
Thailand is prima alleen te berijzen. Zeker als je je een beetje verzorgt uitziet en het geduld kunt op brengen om de thaise mensen te begrijpen.
succes en laat eens wat horen hoe het verder gaat.

Hoi Megin, ik vond het als vegetarier in Thailand wel te doen zolang je in toeristenplaatsen bent. De menu’s zijn in het engels en er staat altijd wel iets op.
Het wordt lastiger als je naar lokale marktjes gaat, waar veel mensen geen engels spreken en je de taal niet kunt lezen !( het is wel handig om een briefje bij je te hebben met "heeft u een gerecht zonder vlees of vis? ", in het thais erop ) Maar er is wel wat te vinden hoor. Er zijn in veel plaatsen geheel vegetarische restaurants, ze serveren het eten buffetstijl, heel betaalbaar. Die zijn meestal open tot een uur of 12 in de middag. Alleen handig voor een vroege lunch.
In de L.P worden deze restaurants ook beschreven.
Indiase, chinese en muslim restaurants hebben ook vegetarische gerechten.

India is heel goed te doen voor vegetariers, een paradijs !

Kijk ook eens de volgende sites, www.maykaidee.com een heel leuk en lekker vegetarisch restaurant in Bangkok met o.a ook vegetarische kookcursussen.

www.vegatopia.com Hier vind je ook veel over vegetarisch eten in Thailand onder reizen, en je kunt evt.je vraag stellen op hun forum.

www.happycow.net een engelse site met veel info.

Oke mooi, het klinkt dus inderdaad wel te doen, zolang ik maar die woorden in het thais leer :slight_smile:
dat briefje is inderdaad waarschijnlijk wel het handigst.

De sites zal ik zeker ook nog uitgebreid gaan bekijken, zodat ik goed geinformeerd op reis ga. Misschien is zo´n kookcursus ook nog leuk om te doen, als bv. het weer een dag helemaal niet mee zit :slight_smile:

Thanks voor de antwoorden

In Thailand is alleen reizen zeker goed te doen, veel mensen reizen alleen en je kan makkelijk met anderen meereizen. Je maakt makkelijk ‘vrienden’ daar.
En alles rijdt op tijd en vaak, afspraken komen de mensen daar ook altijd na. Zelfs als je het hele guesthouse onder kotst omdat je ziek bent helpen ze je aan een goed ziekenhuis en een briefje voor de taxichauffeur. Ze weten zelfs welke prijs die man ongeveer mag vragen zodat je zeker weet dat je niet afgezet wordt.
Je moet alleen niet teveel luisteren naar de ‘goede’ raad van de tuk-tukdrivers in Bangkok want zo goed is die raad niet. In de rest van het land is over het algemeen genomen wel iedereen eerlijk.
En op kleine marktjes kan je vaak gewoon aanwijzen wat je in je eten wil en dan maken ze dat voor je. Voor mij was het handig om in het thais erbij te zeggen dat ik geen pepertjes in het eten wilde, dat staat in het thais in de lonely planet.
Gr. Margrethe