Over iets meer dan 2 maanden vertrekken wij richting Vietnam voor onze huwelijksreis. Nou eet ik zelf al bijna 20 jaar geen vlees en vis, omdat ik hier niet tegen kan. In indonesie is het mij prima gelukt uit te leggen dat ik enkel groente eet, maar hoe ga ik dit in vietnam doen?
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met vegetarisch eten in Vietnam?
Bij mij staat vegetarisch eten trouwens tussen haakjes: het is geen principe kwestie, ik word er gewoon ziek van. Nu ben ik bang straks wel eten zonder vlees/vis te krijgen, maar toch vissaus door mijn eten te hebben… :paranoid:
Je moet wel even weten dat ik zelden eet bij straattentjes, maar bij restaurants; vietnamees of westers.
Met vrienden komen we in restaurants waar je geen westerling ziet en eten dan 3 gangen voor 4 dollar pp inclusief 1 biertje ( 333 ).
Zelfs op die kaarten is een gedeelte van de kaart voor vegetariërs.
Dus daar ik geen probleem voor je.
De sausjes, zoals vis saus, sojasaus ed. worden in kleine kommetjes op tafel gezet.
Bedenk ook dat veel mensen in Viet Nam Boeddhist zijn en daarom is het makkelijker voor je om vlees-en visloos te eten.
Als vegetariër heb ik ook prima kunnen eten in Vietnam hoor. Wel veel tofu, maar dat wordt op vele manieren klaargemaakt, dat je er nog wat van kunt leren. En af en toe een pizza of in HCMC of Hanoi naar vegetarische restaurantjes. Dat komt helemaal goed.
Verder heb je ook namaakvlees, is bijna net als echt vlees. In een aantal vegetarische restaurantjes in Hanoi ben ik deze tegengekomen. Ik weet even niet meer de namen en waar ze zitten, maar zelf had ik het ook in de Lonely Planet gevonden.