Wij willen november 2012 een georganiseerde rondreis gaan maken door Zuid Afrika. 24 dagen met SRC of Diaz Travel. Wij zijn allebei boven de 60 en - wellicht wat mutserig - hebben wij al onze energie nodig om te genieten het moois dat ons geboden wordt, zonder alle organsatorische dingen erom heen.
- Wie heeft ervaring met de reis van SRC (Cultuurvakanties - Groningen) of Diaz (Almelo).
- En wat is beter: reizen van Johannesburg naar Kaapstad (SRC) of juist andersom (Diaz).
Greenturtel
In Princiepe maakt het niet uit hoe je reist, is gewoon persoonlijk. De meeste mensen reizen wel van Joburg naar Kaapstad toe.
Ik denk dat beide organisaties goed zijn, bekijk hun programma en neem wat jullie aanstaat.
Suc6
Is er een reden om naar de kaap toe te reizen? Hoogtepunten o.i.d.?
Nee, maar de meeste mensen willen ook Kaapstad en omgeving zien. Je kan ook in het Noorden blijven daar is ook veel te zien.
Sorry, heb mijn vraag verkeerd gesteld. Ik bedoelde: is er een reden waarom de meeste reizen (en dus waarschijnlijk ook de meeste georganiseerde reizigers) van Joburg naar Kaapstad ipv van Kaapstad naar Joburg. Heeft dat iets te maken met de volgorde van het zien van de bijzondere dingen?
Nee niet echt, maar de meeste mensen willen de laatste dagen gewoon in Kaapstad of zo verblijven. Kaapstad ligt aan de kust, Johannesburg niet. Jo burg is een grote stad en meer eigenlijk een zaken stad. Toch kan je hier in de omgeving ook vel dingen doen en zien. Je zit zo buiten de stad.
Kaapstad is ook meer het Zuid Frankrijk gevoel en klimaat.
Als jullie Pretoria bezoeken: zeker in Jo’burg starten. Dan hebben jullie de unieke kans om nog net te kunnen genieten van de geuren- en kleurenpracht van duizenden bloeiende jacaranda’s doorheen de stad. Deze zijn uitgebloeid op het einde van jullie reis. Misschien klinkt dit als een ietwat raar argument, maar dit zal achteraf voor eeuwig bijblijven!
Sowieso geeft Kaapstad als eindbestemming een nog groter tevredenheidsgevoel over de vakantie dan omgekeerd.