Hallo reiziger die dit leest,
Ik was benieuwd of er meer dertigers rondlopen met dezelfde plannen als ik! Ik wil begin januari vertrekken naar Midden-Amerika om daar voor een half jaar rond te gaan reizen. Mexico, Honduras, Guatamala, Belize, Costa Rica, Panama, ze staan allemaal op mijn verlanglijstje. Ik spreek nog geen Spaans dus wil graag eerst een talencursus doen en ook wat vrijwilligerswerk. De meeste oproepjes hier zijn van wat jongere mensen, het lijkt mij leuk om in contact te komen met wat leeftijdgenoten die of al iets vergelijkbaars hebben gedaan, of soortgelijke plannen hebben. Ik ben een vrouw van 37 jaar en heb al de nodige reiservaring en nu dus weer enorm de kriebels om weer langere tijd weg te gaan.
Adios, Gerdy
Hai Sunshine,
Leuke plannen heb je. Ik voldoe wel en niet aan het profiel. Ik loop altijd wel met backpackplannen rond, ben dertiger (38), maar in januari zal ik helaas niet naar midden-Amerika kunnen. Volgende week vertrek ik voor een maandje naar Indonesië
en als ik dan terugkom zal het wel minstens een half jaartje duren voor ik weer de hort op ga :frown:. Misschien dat we verderop in de toekomst onze plannen eens naast elkaar kunnen leggen.
Ik ben overigens in 2002 in Costa Rica geweest en ik vond het er echt geweldig. Absolute aanrader is wat mij betreft een trekking doen in het NP Corcovado. Al is dat tegenwoordig, geloof ik, wat moeilijker op de bonnefooi te doen. Maar je hebt daar zo te zien behoorlijk de tijd om alle mogelijkheden eens goed te bekijken.
veel plezier,
André