Veel mensen hebben het er wel over: hoe zou het zijn om in Frankrijk te wonen? Sommige wagen zelfs de stap. Zou jij in Frankrijk willen wonen? Zo ja, alleen tijdelijk? Of misschien wel voor altijd? Woon je al in Frankrijk?
Stem en licht je antwoord hieronder eventueel toe!
Ja! De verhuiswagen is besteld en het koopkontrakt ligt hier op tafel. Het wordt één groot avontuur, maar wel doordacht.
Vive la France!
Frankrijk is een fantastisch land die zowat alles heeft wat een mens maar wensen kan, maar toch denk ik dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is. We gaan de laatste jaren steevast op wintersport naar Frankrijk en ook tal van zomervakanties brengen we in het dichtbijgelegen land door.
De grootste struikelblok voor mij persoonlijk is en blijft de taal. Hoewel m’n frans er de laatste maanden flink op vooruit gegaan is blijf ik de voorkeur geven aan het engels en daar spreekt men in Frankrijk doorgaans zoals bekend is geen letter van.
Verder echt een prachtig land met een grote verscheidenheid, maar om nu te zeggen dat ik er ooit ga wonen… Neen, dat zie ik niet gebeuren.
verhuizen naar Frankrijk is een droom voor velen. De vrijheid en de ruimte. Daarnaast ook vrienden achterlaten. Vernieuwing is ook loslaten.
Wij wonen en werken nu 2 jaar in de Vendee aan onze droom.
kijk maar naar onze site www.vivendee.eu
Bob en Mila Romkes
Het is zeker het plan, al weet ik nog niet helemaal hoe ik het moet aanpakken…
eerst even 2 of 3 jaartjes werken en sparen. Ik probeer me ondertussen flink in te lezen en ik ben de taal aan het leren!
Frankrijk is mijn droom, en het zal zeker niet altijd even mooi zijn, maar ik ben bereid om dat mee te maken als ik alleen al elke ochtend als ik wakker word de geur ruik van Frankrijk, denk aan Frankrijk, frans hoor en frans praat!
Ik wil dit al sinds mijn 11e en ik word nu 20 dus het zal vast geen misstap zijn!
Vivendee is een stichting in de maak voor het werk van de biologische boerderij en activiteitencentrum in de Vendee aan de kust.
kijk naar http://www.vivendee.eu/index.asp?id=1
je kunt reageren naar [EMAIL=“info@vivendee.eu”]info@vivendee.eu
Vivendee staat voor een andere manier van leven.
Om de doelen te bereiken zijn we drie jaar geleden met een lach en een traan geemigreerd en de traan is inmiddels opgedroogd.
We zoeken biotuiniers om hier permanent te komen wonen en te werken en er is ook plek voor vrijwilligers. kijk maar naar de site.
Bob en Mila Romkes