Emigreren naar Frankrijk

hoi,

Ik heb een dringende vraag! Mijn ouders willen in Frankrijk gaan wonen, maar weten niet waar ze moeten beginnen!! Wat heb je er voor nodig, moet je gelijk werken, moet je Frans kunnen spreken? Want mijn ouders, broertjes en zusjes die spreken helemaal geen Frans!! Krijgen ze gelijk een woning en kinderbijslag??? En, school hoe zit dat ermee!!!

HELP ME

Afhankelijk van waar je ouders heen willen gaan, is het misschien verstandig van ze om contact op te nemen met dhr. Jan van der Lee.

Deze man koppelt Nederlanders aan projecten in Frankrijk, bijvoorbeeld een laagstaand hotel of restaurant of wat dan ook, door hem zijn wij in aanmerking gekomen met ons project; het Domaine de Velotte (http://www.develotte.com)

ik stel voor dat je ouders eens op onderstaande websites kijken, en goed nadenken over waar ze precies heen willen gaan en wat voor leven ze er willen hebben, want dat maakt een hele hoop uit.

als ze van natuur, rust en lekker eten en sport houden, laat ze dan de Morvan(Bourgogne) maar eens ontdekken! daar wonen wij ook, en er zijn tal van mogelijkheden in die omgeving, veel bedrijven zijn failliet en kunnen zo worden overgenomen, en er is Nederlandse hulp hier die je daarbij begeleid.

dhr. Jan van der Lee: Contact | Werken in Frankrijk

Begeleiding met wonen en werken: http://www.passepartoutmorvan.com/

Succes!
Pim

Ja, meteen werken en redelijk frans praten, anders geen sociale verzekering; kijk maar op wonenenleveninfrankrijk,
succes, hans

De Nederlandse overheid geeft informatie over verschillende emigratie landen.
Hier kun je vragen stellen omtrent alle in en outs.
Laten ze zich heel… goed voorlichten.
Wij wonen al heel veel jaren in Frankrijk en hebben al heel… veel mensen teleurgesteld terug zien keren naar Nederland.
Met alle gevolgen van dien.
Beginnen bij het begin en dat is de taal leren. Want zonder de taal te beheersen ben je hier helemaal nergens.
Zeker niet voor kinderen die nog leerplichtig zijn.
Zij zijn vaak de dupe van dit avontuur.
Zij hebben vaak geen vriendjes meer en sociale contacten ontbreken doordat ze de taal niet spreken.
Denk niet dat doe ik daar wel even tussen alle bedrijvigheid door.
Als je in Frankrijk wil gaan wonen en werken is de mooie droom die je had van dat mooie vakantieland al snel over.
Frankrijk lijkt sociaal in het geheel niet op Nederland.
Kan eigenlijk maar een ding zeggen.
BEZINT VOOR JE ER AAN BEGINT.