Dengue uitbraak in Cebu.

Cebu heeft te maken met een uitbraak van de gevaarlijke ziekte dengue= knokkelkoorts.
Deze zeer gevaarlijke ziekte die door muggen word versprijd , kan nog niet met vaccinaties worden voorkomen. Evenmin is er een medicijn voorhanden voor de mensen die besmet raken. Best gevaarlijk dus.

Dengue outbreak declared in 25 villages in Cebu City │ GMA News Online

Belangrijke voorzorgsmaatregelen zijn: de huid behandelen met een anti-muggenmiddel (met DEET) en het dragen van bedekkende kleding op plaatsen waar veel muggen zijn. Slapen onder een klamboe is slechts een gedeeltelijke oplossing, omdat de muggen ook overdag actief zijn.

hello, ik heb juist een dengue aanval gehad ben nu nog herstelend maar het was niet gemakkelijk er op of er onder ik kan het nog navertellen maar veel mensen zonder geld niet meer de medicatie voor die mensen is zo duur voor een week 5000 peso zonder hospital of docter en leven op hoop een ganse week 40gr en meerkoorts bloeddruk onder 6 boven 10 en dan wachten op de kanteling van de ziekte komen er bloedingen of niet zijn die er wel dan kan je het vergeten ik heb geluk gehad ben er door gekomen je kan je beschermen maar er is er maar een nodig om u te steken en dat kan uw leven totaal veranderen ik raad iedereen aan als je hoge koorts krijgt ga naar de docter en neem direct antibiotica in en hopen op geluk grt

Is geen pretje zo te horen. Ben zelf laatste tijd ook wel vaak gestoken door tijgermuggen, maar gelukkig nog geen dengue gehad.
Denk meeste buitenlanders overleven het wel, voor filipinoos ligt dat wat anders, velen zijn al broodmager en hebben weinig weerstand, en als ze dan ook nog geen 5000 peso hebben voor de medicijnen is het al snel bekeken. Helaas.

1 like

hey korikong dank u voor de reactie het eenige voordeel dat ik hier uithaal is dat ik nu antistoffen hebt aangemaakt en als er niets blijft van hangen dan kunnen we er later om lachen en het is niet alleen in cebu maar ook in Iligan grt www.fotobilliaucarl.com