Heeft iemand de tocht per boot naar Dendera gemaakt? Is dat leuk of kun je beter een of twee uur op een felucca doorbrengen? (Wij zijn niet van die boottypes…).
Ik heb vorig jaar via Kingfisher Tours de boottocht naar Dendera gemaakt en het was prima geregeld. Ik ben ook geen boottype en zou dus nooit een cruise willen maken maar 1 dag op de boot was wel leuk en de tempel is ook zeker de moeite waard.
Hoi Klaussi2,
De keuze boot of felucca zal er ook vanaf hangen of er op die dag wind staat of niet.
Twee jaar geleden hebben we met een motorbootje een felucca vol met chinezen mogen aanduwen. Ze lagen stil op het midden van de Nijl…
Als je niet echt een boottype bent zou ik over de weg gaan…
Vorige week liep ik nog door de tempel van Dendera en ik vind het een prachtige plek (zie mijn fotoalbum)
Groetjes
P:dag:it
Het is een leuke en ontspannen dag om met de boot te gaan. Alles is geregeld, de boot, de bus, de gids en de uitgebreide lunch. Wij wonen zelf in Luxor en als we gasten hebben gaan we nooit mee naar alle excursies, maar dendera per boot willen we dan wel we; eens doen, gewoon lekker op de boot naar de nijloever kijken en genieten van de rust.