Vandaag teruggekeerd uit Kololi. “Oude” vrienden en bekenden gezien en geweldig naar ons zin gehad. Geen druppel regen, regen seizoen bleek overigens veel te droog te zijn geweest, standaard dingetjes gedaan, Abdu heeft weer goed voor ons gezorgd, kortom, een beetje thuis komen.
Een klein nieuwtje; naast het Senegambia hotel is een watersportaccomodatie neergestreken Delphinus. Jammer, ik ben niet geïnteresseerd in jetski’s één was er al stuk trouwens, noch de catamaran of de waterfiets, maar wat ik wel erg interessant vond, was de mogelijkheid om te duiken die er wordt aangeboden. Bij navraag bleek dat de divemaster pas in december komt en de vriendelijke Spaanse dame probeerde me over te halen om bij de Canarische eilanden te gaan duiken. Tsja, handig.
Dus mocht iemand (vanaf december) ervaring opdoen hier, of in het algemeen gaat duiken in Gambia, dan ben ik heel nieuwsgierig naar de ervaringen.
Verder is de stranderosie voor Kairaba en Senegambia hevig, samen met de Ebolaschrik een dik toeristisch probleem.