Definitieve route Oostkust USA

Zo onze reis is geboekt en dit is onze route.

26 aug : Vertrek vanuit Brussel om 12.00 uur
Aankomst Washington 14.37 uur
27 aug : Washington
28 aug : Washington - Lewisburg
29 aug : Lewisburg - Niagara Falls (Canada)
30 aug : Niagara Falls
31 aug : Niagazra Falls - Watertown
01 sep : Watertown - Bretton Woods (White Mountains)
02 sep ; Bretton Woods - Boston
03 sep : Boston
04 sep : Boston - Cape Cod
05 sep : Cape Cod
06 sep : Cape Cod - New York
07 sep : New York
08 sep : New York
09 sep : New York
Vertrek naar Brussel 18.15 uur
10 sep : Aankomst in Brussel om 07.45 uur

Tips voor stopplaatsen onderweg zijn steeds welkom. Zo zullen we zeker ook Gettysburg aandoen. Ook de top van Mount Washington staat op ons programma. De langste rioute is deze tussen Watertown en Bretton Woods, maar dat is een scenic route door bossen en over meren eventueel met veerpont.

Op onze route zijn ook verschillende tolwegen. Ik heb bekeken of die te vermijden zijn, maar dan moeten we heel wat omrijden. Hoe werkt het systeem van tolwegen in Amerika ? Is er ook een soort pas, zoals je met natuurparken hebt, zodat we maar 1 keer dienen te betalen.

Bij verschillende hotels zijn parkings voorzien, doch die kosten lopen nogal hoog op, soms tot 20 dollar per dag. Is daar eventueel een alternatief voor bv in Washington of is het veiliger toch maar de parking te gebruiken. Kun je er als gehandicapte van kortingen genieten ?

Alle tips zijn dus welkom.
Vriendelijke groeten
fart2go :dag:

de tolwegen kosten bijna niks en gewoon betalen bij een tolhuisje.

20 dollar voor een dag parkeren is niet veel (vindt ik) maar als je in new york of washington bent ben je echt geen auto nodig lekker alles met de metro doen

Een tour langs de oostkust? Dat staat ook op mijn verlanglijstje…
Maar dan vind ik toch echt dat je Maine en New Hampshire niet mag overslaan!! Het is daar geweldig mooi!! (in januari en febr kun je daar ook goed skieen/snowboarden en zomers veel op het water zijn in een van de mooie grote meren). (kom er jaarlijks i.v.m. familie bezoek). Ik zou persoonlijk van Maine naar Florida touren maar dat kan lang duren. Dan zou ik er alleen de hoogtepunten als boston, new york, washington d.c. en florida uithalen als je minder tijd te besteden hebt.