Ik wil graag deze route (Port Alberni-Bamfield-Lake Cowichan-Port Renfrew)
rijden, echter geeft de Roadmap (van VVV Canada) aan dat deze weg ‘paved/gravel or dirt’ is…
Weet iemand of deze weg begaanbaar is met een Motorhome 22…en
of we überhaupt met een camper op dit soort wegen mogen komen… (na een hachelijk avontuur met auto, zandpad en greppel zijn wij niet zo érg dol meer op onverharde wegen)
Hoi Assi,
de route Port Alberni - Bamfield - Lake Cowichan is gedeeltelijk onverhard. Ik ken die weg zelf niet maar je kan het misschien zelf proberen als je de tijd voor neemt (als je de ruimte hebt in je reisscheme) Een 22 foot camper is niet zo groot ( 6,5 meter).
Gisteren hoorde ik toevallig dat de weg van Lake Cowichan naar Port Renfrew nu geheel verhard is. Dit was 2 jaar geleden nog niet het geval maar was toen wel goed te berijden als je rustig aan doet. Port Renfrew naar Victoria is geheel verhard.
Hé Cor!
Ik ben er inmiddels achter dat er een Campground in Bamfield is dus logischerwijs zou je denken dat je er dus ook met een camper kunt komen :idea:
Op het kaartje wat ik heb is er maar een klein stukje aangemerkt als verharde weg tussen Lake Cowichan en Port Renfrew… dus dat is in ieder geval goed nieuws… mij gaat het nu voornamelijk om Port Alberni en Bamfield zeker nu ik heb gezien wat een schitterende camping daar is.
Ik heb geen idee hoe ik ga uitkomen met mijn dagen, ik maak een route met alles erop en eraan en als we ertoe komen is het leuk en anders dikke pech…dan scheuren we in geval van tijdsnood linea recta terug naar Vancouver :hihi:
Ik kreeg even een helder moment :idea: heb het even gecheckt: 102 km van Port Alberni naar Bamfield in 3 uur 15… hmmm dat is net 35 aan t uur… dubdubdubdub…
Ik meen ook ergens te hebben gelezen dat je van de camperverhuurders niet op onverharde wegen mag rijden…dus mede daardoor ook mijn vraag.
Afgelopen zomer hebben we een deel van die route gereden, het merendeel veel wel mee. Onverhard, maar breed en met weinig kuilen, mooi vlak. Met uiteraard een aangepaste snelheid hadden wij met onze Crown Vic op zich geen problemen. Ja, wel een lekke band, maar die bleek sowieso al erg slecht te zijn, en hadden we zo eigenlijk nooit mee mogen krijgen.
Hoi Assi,
als je niet op onverharden wegen wil rijden is dit misschien een optie: http://www.ladyrosemarine.com/ dit is een bootreis van Port Alberni naar Bamfield. Heen en terug is het een dagreis en naar ik het gehoord heb zijn de mensen zeer enthousiast hier over (en ik heb aandelen in deze firma). In Port Albeni heb je ook nog een stoom treintje naar een stoomgedreven zagerij die soms in bedrijf is, zoals vorig jaar op vaderdag toen ik daar was, het is tevens een soort openlucht museum. Van Port Albeni kan je dan naar Lake Cowichan over de verharde weg.
Van camperverhuurbedrijven mag je niet op onverharde wegen rijden, trouwens met huurauto’s ook niet. (dan is 99,9 % van de huurders in overtreding). Wat me dit jaar opviel dat de regel bij een verhuurmaatschappij opgerekt is tot niet door overheid onderhouden wegen dus dan zou het bij die maatschappij wel weer mogen, maar ja welke onverharde wegen zijn dat dan?
Joehoe! aandelen? Kun je dan ook even korting regelen??
Goeie tip… maar denk niet dat we er gebruik van maken aangezien we dan al een cruise achter de rug hebben…én een overtocht en nog een overtocht in het verschiet hebben…
énnnnn ik wil graag met mn campertje langs het water staan :vak02:
The Wizard zegt dat het wel meevalt, dus als het aan mij ligt nemen we de gok en rijden we héél stiekem de onverharde weg op…als de weg zo breed is als The Wizard zegt dan hoef ik niet bang te zijn voor greppeltjes…
Welke maatschappij is dat dan??
Ach en als ik word betrapt dan ben ik toch blont …
:dag:
Ik weet niet meer welke het waren. Ik zou op het net weer na moeten zoeken. Bij Alamo maar dit is dus voor een gewone auto staat het als volgt omschreven:
Driving on road that are not government maintained voids the contract and the Collision Damage Waiver (CDW) coverage. The customer will be fully responsible for any damage done to the car, up to the full value of the vehicle.
En woorden van gelijke strekking bij enkele camper verhuurmaatschappijen. Na moeten kijken bij elke verhuurder.
P.S. Nu zal ik mijn aandelen moeten verkopen. :crybaby:
We hebben destijds de voorwaarden omtrent onverharde wegen nog specifiek opgevraagd (dit aangezien een essentieel onderdeel van onze route onverhard was, een stuk tussen Bella Coola en Williams Lake), en kregen toen ook zwart op wit dat antwoord. En je wil niet weten hoeveel [SIZE=1](voornamelijk gehuurde) campers er samen met ons over dat stuk onverhard gingen…
[/SIZE]
Over het algemeen zijn de wegen (verhard en onverhard) goed te rijden is mijn ervaring. Een camper van 22 ft is voor Canadese begrippen niet zo heel groot (wij hebben in een 31 ft camper door Yukon, BC, NWT en Alaska gereden en zijn de meest waanzinnig grote RV’s, trailers en 5th wheels combi’s tegengekomen. Meestal geld dat de verhuurmaatschappij de regel heeft dat je elke weg mag rijden die genummerd is (heeft met hulp bij pech onderweg te maken). Vraag voor de zekerheid na bij de verhuurder. Laatste advies: als je op gravel roads rijd pas je snelheid aan en wees extra alert als er tegemoetkomend verkeer -vrachtwagen- komt (ivm steenslag en je voorruit).
dat klopt ja.
hier in canada mag je met een normaal rijbewijs zelf een trailer tot 11000 kilo trekken(mits je voertuig dat toelaat)
dat is dus net even wat anders dan de 750 kilo die we in nl kennen.
dus zo’n camper valt dan nog reuze mee met 7000 kilo
Oh wát goed! Onthouden voor de volgende keer, eerst maar eens rijden met een ‘klein formaatje’ (zegt een Micra-rijdster :o) voordat we aan een grotere camper beginnen.