de weekenden!!!

(origineel bericht op be-more.nl)

de weekenden!!!

<strong>Mijn eerste echte weekend hier (16 en 17 februari):</strong>
Een goeie eerste weekend! Was bang dat ik me net zou voelen als vrijdag want toen voelde ik me echt beroerd. Buikpijn, zwak, misselijk en heel moe (maar dat kwam waarschijnlijk door donderdagavond toen we wat gingen drinken en het best laat werd omdat we natuurlijk naar de manwijf moesten kijken die optrad (travestieten zie je hier trouwens echt veel!). Het was echt super grappig vooral omdat onze jongens in de zeik genomen werden haha! Zaterdag hebben we dus lekker uitgeslapen en toen zijn we naar een plaatsje dicht bij Cebu city geweest genaamd Liloan. Daar zijn we naar papa kits geweest. Dat is een park. We hebben daar de zipline gedaan (een soort kabelbaan van het park naar een klein eilandje en weer terug) en wat gezwommen in het zwembad. Het was er super mooi! ’s Avonds zijn we uit gegaan. Nou dat kan je hier goed hoor haha!!! Echt aan aandacht hadden we niet tekort. alleen ik al had zo rond de 5 jongens om me heen dansen. Op een gegeven moment werd het wel vervelend dus toen heeft één van onze jongens mij even meegenomen. Zondag natuurlijk weer uitgeslapen want uitgaan doe je hier tot 4 hoor haha! Daarna zijn we gaan shoppen bij SM (de grootste mall hier en lekker luxe) en metro (een veel kleinere mall maar lekker goedkoop). leuk hoor als je een shirtje scoort voor 100 peso wat nog net geen 2 euro is!

<strong>Weekend 2 (23, 24 én 25 februari):</strong>
Zaterdag en zondag zijn we naar Moalboal gegaan. Dit is hier 2.5 uur vandaan. Het is er echt heel toeristisch maar dat is ook wel te begrijpen! Nouja toeristisch er zijn vooral veel dikke ouwe Amerikanen met jonge mooie Filippijnse meisjes! Zaterdag zijn we nadat we een hotel hadden gevonden voor maar 374 pesos (ong. 6.5 euro!) pp. naar het strand gegaan. Eerst dicht bij ons in de buurt waar eigelijk niemand was dus echt heel leuk was en heel gezellig met de groep. Ook kan je daar heel leuk snorkelen (natuurlijk helaas wel minder dan in Bonaire maar mij hoor je niet klagen). Toen zijn ik en twee andere naar het populaire white beach geweest. Het was echt super leuk maar echt vergeleken bij wat wij allemaal zien en doen zijn toeristische dingen echt veel minder leuk! Zondag zijn we naar de watervallen daar geweest. Nou als er iets prachtig is, is dat het wel. het is net of het nep is omdat het zo mooi en perfect is! We hebben daar lekker gelopen en gezwommen en toen rond 3 uur zijn we weer terug gegaan. Maar ons weekendwant nog niet klaar want maandag namen vrienden van mij die ik hier heb ontmoet iedereen mee naar de whale sharks in Oslob. Om 5 uur ’s ochtends gingen we weg want het was toch wel zo’n 4 uur rijden en je moet er in de ochtend zijn. Het was echt zoooo ontzettend vet. Ze waren zo’n 4 meter lang en super breed. Toen we daar mee klaar waren zijn we naar een eilandje gegaan met een boot en hebben daar gelegen op het strand. Ook dit was weer zo ontzettend mooi en natuurlijk super gezellig! Alleen er was geen schaduw dus iedereen was lekker verbrand maarja dat was een probleem voor de volgende dag!

<strong>Weekendje Bohol! (2 en 3 maart):</strong>
We vertokken vrijdagmiddag al naar Bohol. Dit is een eiland dat vooral bekend is door zijn Chocolate hills en de tarsier aapjes. Vrijdagavond zijn we naar Alona beach geweest! Lekker op het strand gezeten met live muziek op de achtergrond en lekker drinken bij de hand. Super relaxt en heel gezellig! zaterdag hebben we via het hotel een busje geregeld met een chauffeur die ons overal heen bracht. Eerst naar standbeeld, daarna naar de één na oudste kerk van de Filippijnen, toen naar een python die ontzettend vet gemest werd dus dat vonden wij als vrijwilliger en heilige boontjes ( uhum:P) natuurlijk helemaal niks en daarna hebben we geluncht op een boot die door een super mooi gebied voer voordat we naar een vlindertuin gingen, naar de tashier aapjes, naar een hangbrug en naar de Chocolate Hills. Het was echt een heel leuk dagje maar zoals ik al eerder genoemd had iets te toeristisch voor mij! Zondag hebben we heerlijk op het strand van Alona Beach gelegen en ’s avonds gezellig gegeten met Alona, Jan (twee mede-vrijwilligers) en Starlz (een vriend die ik hier heb ontmoet).

<strong>Afscheidsweekend! (9 en 10 maart):</strong>
Vrijdag gingen we uit omdat die een soort van afscheidsweekend was. Jan zou zaterdag weg gaan, Ben maandagavond, Danique dinsdagmiddag en ook een beetje voor Alona die nog haar familie ging opzoeken. We waren toen heerlijk uiteten gegaan, daarna wat gedronken en toen naar de club. Gelukkig was er niet alleen afscheid maar ook een hallo. Een nieuwe vrijwilligster kwam erbij! Zaterdag zijn we met haar lekker naar it-park gegaan (dat is een park waar veel op het gras zitten met daaromheen eet- en drinktentjes en callcenters. Toen ben ik ook nog gaan joggen met Starlz. Oeehh wat is dat warm zeg haha! Zondag ben ik samen met Alona wat gaan shoppen en toen naar Starlz gegaan om met zijn oma te gaan eten. Daarna naar MO2 geweest (echt een geweldige uitgaansplek) en daar wat gaan drinken en naar livemuziek geluisterd. En toen werd het half 2…oeps… haha ach dat gaat hier heel makkelijk en snel!

<strong>Malapascua Island (16 en 17 maart)</strong>
Vrijdag begon ons avontuur al hoor. We vertrokken hier om 5 uur ’s middags en wisten nog niet waar we die avond gingen slapen en voor zover we lazen was waar we wilde slapen maar 1 hotel en die was al vol. Dus er was een kans dat we (gezellig) op het strand moesten slapen. Gelukkig bleek het hotel nog niet vol te zitten en konden we daar slapen. Zaterdag gingen we al vroeg met de boot naar malapascua Island. Dat was nog een half uurtje varen. Gelukkig hadden we ons hotel daar al wel geboekt en hadden we het snel gevonden. We liepen op zandweggen door bomen met huizen er tussen en af en toe moest je ook gewoon even een tuin in om naar het volgende paatje te lopen. Zo tropisch en zo puur nog (waarmee ik bedoel niet aangetast door toeristen). Helaas wordt het nu wel steeds bekender bij toeristen! Toen hebben we een bootje gehuurd en zijn we lekker gaan varen en dan toe gestopt om te snorkelen of een strandje. Echt een heerlijk relaxte dag. ’s Avonds nog heerlijk gechilled op het strand en leuk gegeten voordat we op tijd gingen slapen. Natuurlijk gingen we wel met een rede op tijd slapen en dat was dat we de volgende dag er om 5 uur uit moesten want we wilde de zonsopgang zien aan het strand. Was leuk om het eens een keer mee te maken. Toen zijn we lekker weer terug ons bed in gedoken en na uitgeslapen en heerlijk ontbeten te hebben zijn we naar het strand geweest. Toen kwamen allemaal kindjes spelen met onze spullen en teken in onze boekjes. Dat was echt super leuk om te zien! en om half 3 gingen we maar eens van het strand weg want we hadden nog een 6 uur durende reis tegemoet!

<strong>Lekker rustig weekend (23 en 24 maart):</strong>
Vrijdagavond zijn we heel leuk met z’n alle uit eten geweest omdat Renske en Tanja (een vriendin van haar die nu bij haar woont omdat ze hier voor haar studie een onderzoek doet) zaterdag voor een week weggingen en de rest gaat maandag (dus nu ik deze blog typ over een uurtje) weg. En ik en Rianne blijven over. Ik wilde zo graag gewoon bij het project blijven en Rianne heeft het hier zwaar dus durfde niks te plannen voor het geval ze echt niet meer kon en naar huis zou gaan. Zaterdag hebben we heerlijk uitgeslapen en daarna geshopt in SM. Zaterdagavond ben ik naar een Filipijnse vriendin gegaan en zijn we samen uit gegaan! Echt wat was dat een super leuke avond zeg!!! J helaas lukte hij mij zondag niet om uit te slapen en was het ontzettend warm dus heb ik niks gedaan. Een beetje geskyped, een beetje gekeken wat ik en Rianne volgend weekend gaan doen, kamertje opgeruimd, muziek geluisterd, gekletst met de vrijwilligers en dan was de dag en dus het weekend al weer voorbij!

(origineel bericht op be-more.nl)

??? waar?
??
waarom, hoe wat?