De wansmaken van naturisme... of de misvatting errond

Als eerste post wil ik meteen een deur instampen.

Bij een ander naturistenforum waar ik lid van ben, gaat het er constant over!
Het gegeven dat naakt zijn al dan niet seksgebonden is, hoe men er mee moet omgaan. Twee bekende terreinen zijn bv Le Ran du Chabier en le Cap d’ Agde. Le Ran is duidelijk! “GEEN KINDEREN TOEGELATEN”. Bij Le cap is het vager.
Ooit meegemaakt dat iemand naast mijn vrouw solo slim aan het spelen was, terwijl er kinderen op dat strand rondliepen. Het was mijn eerste en laatste bezoek aan le Cap d’ Agde. Agde dan maar bezocht. Schoon stadje!

Naturisme gaat over respect. Respect voor omgeving en voor de medemens. Wie niet kan vatten dat seks bedrijven, in het bijzijn van bv kinderen (of volwassenen ook), niet kan,mist volgens mij dat respect!
Als afsluiter misschien dit: Aangezien er op dit terrein géén respect is, heeft het dan toch niets te maken met naturisme? Naturisme is fijn, mooi, puur.
Mvg Pieter :dag:

Ik herken dat wel ja. Ik ben ook ooit eens met een vriendinnetje naar Cap d’Agde geweest. We kwamen 's ochtends aan en in de loop van de middag zijn we maar weer weggegaan. We hebben de vakantie elders doorgebracht (Ile du Levant in dit geval) waar naturisme niet synoniem is van vrijpostigheden e.d.

Hoi Pieter,

Ik begrijp je commentaar, maar ik vind het wel erg kort door de bocht.
Er zijn nu eenmaal mensen (ook naturisten) die het fijn vinden om seks te bedrijven met anderen. Swingers heet dat. Of in het openbaar, zodat anderen dat kunnen zien.
Zolang je er niemand ongevraagd mee confronteert, prima. Maar wanneer er kinderen in de buurt zijn, helemaal gelijk, niet!
Maar om dit soort lieden, wanneer ze zich aan het bovenstaande houden, b.v. op Le Ran (dat overigens geen naturisten camping is, maar gewoon een swingerscamping) van respectloos gedrag te betichten, vind ik dus aardig respectloos…
Wij hebben Le Ran in ieder geval als een respectvolle camping meegemaakt.
Het is ook afhankelijk waar je staat wat je mee wil maken.
Ga le na binnenkomst links, dan is het “de heftige kant”. Ga je na binnenkomst rechts, daan is het na even 200 meter door rijden, de rustige kant.
Dus “wansmaken” is een mening… Maar neit onze mening.
Overigens heeft Le Ran nu ook de prijs aardig opgevoerd. Gemiddeld € 28,= per nacht…
Daar wordt dus grof geld verdiend evenzo als op de Cap, waar wij overigens niet meer komen, omdat we het geld er niet voor over hebben. Er is dus blijkbaar behoefte aan en 45% van de bezoekers komt uit… juist ja, Nederland…
En wij komen op verenigingsterreinen ook "Le Ran-gangers tegen…
Nu heb ik begrepen dat op de Cap wel meer helderheid is gekomen, wat en waar, wel en niet.
Aan het eind van het strand voorbij het “verbodsbord” moet je als gezin met kinderen eenvoudigweg niet meer komen.
Is bij een ieder nu inmiddels wel bekend.
Mocht je als “papa” daar nu wel gaan wandelen met je kids… tsja… dan vraag je er om…
Dát is nu respectloos naar je kinderen toe nmm.