(origineel bericht op be-more.nl)
De tweede week
Hallo mensen,
Dit is alweer mijn tweede week. Het afgelopen weekend was super gaaf. We zijn met 10 mensen op safari geweest. We zijn zaterdagmiddag op een boot gestapt om de nijlpaarden en krokodillen en olifanten te bekijken. Toen de boot op de plek van bestemming lag zijn we in een kleiner bootje gestapt om de dieren van dichterbij te bekijken. De zonsondergang is super mooi en heb hele mooie foto’s. Daarna hebben we gegeten op de boot en zijn we na het eten boven op het dak gaan zitten om de sterrenhemel te bekijken. Deze is echt adembenemend. Je ziet zelfs nevels om de sterren heen, iets wat je in Nederland nooit zou zien.
Op het project is het verven van de muren niet echt afgemaakt dus dat komt hopelijk volgende week nog. En ik hoop ook dat we het klaslokaaltje mogen opvrolijken met muurschilderingen.
We zijn naar wel naar Chayof 2 geweest en hebben daar de dieren gezien, de zwangere geiten en de koeien, waarvan er ook 1 zwanger is. Hoogstwaarschijnlijk worden de geitjes komende maand geboren dus dat is wel leuk. Daarnaast is er gestart met de bouw van het kippenhok. Er zijn bakstenen, golfplaten voor het dak gekocht en een deur. Jaja een deur die groter is dan ikzelf. In het huisje waar ik woon moet ik overal bukken omdat de deuren niet overal hoog genoeg zijn. Maar er is dus donderdag gestart met de bouw van het kippenhok en maandag zal deze dan klaar zijn. Als het goed is mogen we maandag de kippen gaan bestellen, dus ik ben benieuwd.
Ook is er onverwachts een Chayof 3 waar er ook gestart is met een schooltje in een kerk. Er is namelijk nog geen apart school gebouwtje dus huren ze kerk om daar les in te geven ipv van buiten onder een boom. Dit gebied willen ze dus ook betrekken bij het project. Toen we daar aankwamen, kwamen alle kinderen op ons afgerend en gingen liedjes zingen en dansen voor ons dus dat was wel heel leuk.
Verder gaat het op zich wel goed met mij. Heb nog geen een of andere tropische ziekte opgelopen, maar dat zal ik niet te hard zeggen want voor je het weet lig je een week in bed. Het valt me wel tegen dat je eigenlijk niet heel veel kan doen en je heel veel vrij bent. Hierdoor ga ik best veel malen, maar ik neem het maar mee. Alle mensen die hier wonen doen ook niet zo veel, zo doet de overbuurvrouw elke dag de was en zitten de meeste voor hun huisje voor zich uit te staren. Dus ik ben blij als ik weer in Nederland ben en mezelf niet hoef te vervelen.
Veel liefs,
Corine