(origineel bericht op be-more.nl)
Week 2
Week 2
Maandag 18 Februari
Jaja! Vanacht heb ik dus even helemaaaal niet geslapen… Blijkt er dus een local danceclub achter ons vrijwilligershuis te zitten die ons
de hele nacht heeft wakker gehouden. dus om 5 uur kon ik eindelijk een oog dicht doen en mocht toen 2 uur later weer opstaan voor een nieuwe dag.
We zijn zo rond 10 uur naar kyahutwaka gereden met de boda om daar een omheining rond een waterbron te bouwen, zodat de koeien niet het water van de locals afpakken. Ik heb met een Machete takken afgehakt van de grotere takken die van de boom werden gehakt. En die verplaatst naar de waterbron. Het was zwaar en heet werk. Heb me helemaal kapot gezweet, want het was vandaag veel warmer dan afgelopen week. het voelde wel als 38 graden celcius.
In de middag zijn we weer gaan lezen met de Kabalungi school kinderen. Ze snapten er deze keer helemaal niks van. Dus zijn we maar met 2 ballen gaan overgooien en hebben we ook nog wat gevoetbald! En jahoor! thuis na het avondeten viel de stroom weer uit… Gelukkig is mijn Ipod net optijd opgeladen haha. Slaap Lekker Nederland! Tot Morgen.
Dinsdag 19 Februari
Mijn vinger was vandaag eens de dupe van mijn onhandigheid! Met een Machete moesten we stro klein maken om het te mengen met water en zand om er ovens van te maken. Maar tijdens het hakken met die machete kwam mijn vinger opeens onder het mes terecht… Lekker bezig Rein!!! Not. Gelukkig zit hij er nog aan en heb ik met mijn verpleegkunde skills er een mooi verbandje omheen gebonden.
Overigens wel 3 ovens gebouwd voor een dorpje!
Later op de middag naar het project Nakyenyi gegaan om daar de verjaardag van een mede vrijwilliger Edwin te vieren. Met onze Rolex onder de arm op de boda erheen gegaan en daar lekkere toastjes met eiersalade gegeten en zelfgemaakte quacamole… mmm Lekker!!
Donderdag 21 Februari
Na een heerlijk ontbijtje met popcorn en ananas zijn we weer naar het huis gegaan waar we vorige week donderdag mee zijn begonnen te bouwen voor 2 local vrouwtjes. Vandaag hebben we hard gewerkt en het resultaat begint al te showen! De buitenmuren zijn bijna tot de top af gekleid. En de binnen muren zijn al anderhalf meter hoog. Na het werken hebben we Matoke gekregen van een van de vrouwen. Matoke is gekookte banaan met pindasaus. Rare combi maar best lekker opzich.
'S middags ging ik weer met groep 5 boekjes lezen. Ze gingen over HIV/AIDS wat ik best wel vroeg vind om te leren op zo’n jonge leeftijd. Maar goed, Ze begrepen er volgens mij toch niks van, want 1 van mijn leerlingen lag alweer te pitten in het hoge gras. En gelijk had ie! haha.
Nadat we terug kwamen van het lezen stond de taxi alweer voor de deur om ons terug naar Masaka te rijden.
Eenmaal in Masaka gingen we even langs de bank, omdat sommige van ons nog wat bij moesten pinnen aangezien zij dit weekend naar Murchisson Falls gaan. En ik ga pas in Maart. Maar daarna hebben Joshua en ik de Boda gepakt en zijn we naar ons Paradijs gegaan genaamd Bandas!!!
Vrijdag 22 Februari
Morgen gaan we met z’n 8en naar Lake Nabugabo, dat is ongeveer een halfuurtje rijden van Masaka en schijnt heel mooi te zijn. je kan er alleen niet in zwemmen vanwege Bulharsia… Dus je mag wel zwemmen, maar dan kan je de dagen erna heel ziek worden. Het schijnt zelfs dat als je Bulharsia krijgt je terug naar Nederland moet om beter te worden. Dus dat sla ik liever over! Maar we zullen zien. Het zal sowieso heel mooi en gezellig worden@!! Vanavond BBQ’en bij Frikandelle, Restaurant van ons Paradijs!