Midden december reis ik van BKK naar Siem Reap en ik zou dat graag met de trein doen. Ik had ergens gelezen dat het dan erg druk is op de trein en dat je best uw ticket de dag of twee dagen ervoor gaat halen.
Maar ik ben nog nooit in BKK geweest dus ik zou liefst mn tijd daar besteden aan het bezoeken van interessante plaatsen ipv naar het treinstation te drentelen.
Is het er nu echt zo druk en moet ik mn ticket op voorhand halen of zijn dat broodje aap verhalen en kan ik gewoon de dag zelf mn ticket kopen…?
op sommige dagen is de trein erg druk, vooral feestdagen. maar als je een zitplaats wilt dan zou ik toch maar de dag van te voor of 2 dagen voor je wilt gaan je ticket kopen.
van bkk rijdt volgens mij geen trein tot siem reap. je kunt dacht ik tot de grens en dan met de bus of taxi verder.
Vanaf Thailand (Bangkok) gaat er dagelijks een trein naar Aranyaprathet aan de Thaise/Cambodjaanse grens. Vanaf Aranyaprathet neem je de bus, taxi of Tuk Tuk naar de grens bij Poipet om je visum aan te vragen. Van Poipet neem je weer de taxi naar Battambang. Hier kun je dan de volgende dag de (dagelijkse) bus naar Phnom Penh nemen. Helaas rijd de avontuurlijke trein tussen Battambang en Phnom Penh niet meer. In het verleden reed deze trein één keer per week tussen beide steden. Nu wordt dit spoor helaas niet meer gebruikt.Wil je vanaf Thailand naar Siem Reap?neem dan vanaf Poipet een (gedeelde) taxi naar Siem Reap. De rit neemt ruim 3 uur in beslag en kost ongeveer $30. Let op! Vermijdt de ‘officiele gratis bus’ bij Poipet; dit is onderdeel van een scam waarbij toeristen teveel moeten betalen om naar Siem Reap of Phnom Penh te reizen.
Men raad de mensen aan om tijdens de kerstperiode,zeker een paar dagen van tervoren een ticket te boeken.
Bkk,hualamphong station heeft een aparte loket voor de reizigers,en u wordt te woord gestaan in het “engels”.
Suc6 met je reisplannen!
:chin:Het kan met de trein zo als George om schrijft maar ik zal van af Bangkok een van de vele bussen naar Poipet nemen gaat aan merkelijk sneller en van af poipet met taxi(combi) naar Siem Reap
alvast een goede reis toegewenst:THAILAND:
Nu is het wel zo dat het treinstation op zich wel weer een interessante plaats is waar het (naar mijn mening) geen verkeerd toeven is, zeker als je er nooit bent geweest. Ga iets voor 1800 uur en je maakt het volkslied ook nog mee. Overigens kunnen wij wat klantvriendelijkheid op stations betreft nog wat leren van onze Thaise medemens.
Keios,als je de avond trein neemt,kan je vantervoren nog een bezoekje brengen aan het "lumpinipark"slechts 20minuten stappen van het treinstation of je kunt aan de overkant van het hualamphongstation de metro nemen(20bath)4haltes!!
Lumpini Park is de belangrijkste groene long van Bangkok, een absoluut rustpunt in de chaotische hectiek van Bangkok. Hier is elke dag van alles te doen, en bijna alles is gratis,heel poepsimpel te bereiken!
Ik zal zeker s’avonds de trein niet nemen hoor! De grens is te gevaarlijk during the night
Maar ik kan wel s’avonds om mn ticketje gaan, toch?
Voor mij is het mn eerste keer BKK en ben er maar twee dagen. De eerste dag ben ik er alleen en ga dan de allerbelangrijkste dingen bezien (zoals het koninklijk paleis). Maar op dag twee komt een vriend die al in BKK geweest is en die de belangrijkste dinges al gezien heeft.
Hij had het voorstel om dan de klongs (?) te gaan bevaren, maar alle ideeën zijn welkom