De tent als een heerlijk onder komen in de vacantie

De tent

Ze zijn er in verschillende soorten en maten en in alle prijsklassen. Heb je een laag inkomen dan is er niets op tegen om een tent of tentje te kopen die bij je portemonnee past. Ook de goedkoopste tent biedt onderdak. Ze zijn allemaal waterdicht en er zijn sprays in de handel voor het extra dicht maken van de naden. Zelf heb ik een iglo-tent die ik 8 jaar geleden gekocht heb (toen de goedkoopste) en hij is nog steeds waterdicht. Ik heb er al vaak mee gekampeerd en gebruik hem nu als trekkerstent.

Bij het kopen van een tent is het belangrijk om te kijken of er vliegen-muggengaas bij de ingang aanwezig is. Dit is meestal wel het geval maar even checken levert alleen maar meer plezier van je tent op. Bij de tenten met een apart slaapgelegenheid is meestal alleen bij de ingang van het slaapgedeelte vliegen-muggengaas en dat is voldoende. Neem altijd een anti-muggen stick of roller mee en een after bite stift.

Er zijn tenten van katoen en tenten die gemaakt zijn van een kunstvezel zoals acryl en polyester. De voordelen van katoen zijn: katoen is sterk, ademt en het regelt de temperatuur en de vochtigheid. De nadelen van katoen zijn: het laat zich moeilijk schoon maken, bij slecht onderhoud is katoen gevoelig voor vocht en schimmel en katoen verkleurt. De voordelen van een tent gemaakt van een kunstvezel: sterke materialen met een lange levens duur en zijn
veel makkelijker schoon te houden. Nadeel is: deze materialen ademen minder dan katoen. Soms worden beide materialen gemengd om de nadelen op te heffen. Een tent van katoen is zwaarder dan een tent gemaakt van een kunstvezel. Ben je alleen dan is zelfs een grotere tent gemaakt van een kunstvezel makkelijk alleen op te zetten zelfs door een dame. Er zijn ook mooie grote gezinstenten die niet moeilijk op te zetten zijn maar waar je toch wel wat hulp bij nodig hebt.

Een tent kun je net zo gerieflijk inrichten als je maar wil en er een heerlijk onderkomen in je vacantie van maken.

En wil je in de vacantie de auto thuis laten dan is dat geen probleem, zo blijkt dat tijdens mijn kampeervacantie.

http://www.wereldwijzer.nl/album/data/500/medium/100_1297.jpg

Eenmaal weer thuis is het heel belangrijk om de tent goed te laten drogen en luchten.

Een tent huren?
Tent for Rent
Huizen

Kamperen Reisforum