De oktober peiling: Is Thailand een duur land?

Wij zijn 4 jaar geleden in Thailand geweest, eerst een rondreis en daarna Karon beach op Phuket.
Wij hadden daar een leuk hotel met mooi, groot zwembad direct aan het strand dus wilden we dit weer boeken. We zijn ons rot geschrokken, betaalden we toen voor 10 dagen 600 Euro, nu voor 4 nachten over de 1100 Euro! Wat blijkt: in dit hotel verblijven nu Russische gasten en de kwaliteit is hard achteruit gegaan.
Tot mijn spijt heb ik moeten constateren dat een groot deel van Phuket volgebouwd wordt/is met dure hotels door grote ketens direct aan het strand en daar torenhoge prijzen voor vragen.
Wij gaan nu naar Kamala beach voor 4 nachten in een Thaise guesthouse die zeer goede waardering krijgt (Thaise gastvrijheid) en betaalbaar geprijsd is, gebouwd net achter een heel groot en duur resort.
Ik vraag me af of dit de toekomst wordt van het prachtige Thailand, alles gebaseerd op de farangs met de dikke portemonnee.
En natuurlijk blijft het (geweldige) Thaise eten nog ver onder de prijs van wat wij Westerlingen betalen en is de Euro ook in waarde gedaald maar ik vind deze prijsstijgingen absurd.
Wat is jullie ervaring met de prijzen van entreetickets, taxi, enz.?
Wat ons opvalt is dat wij voor onze vliegticket ongeveer hetzelfde hebben betaald, wij vliegen met China Airlines.