De nadelen van Curacao?

Ik lees alleen maar positieve reacties over Curacao, maar zijn er ook nadelen wat Curacao betreft?

Nadelen van Curacao zijn er niet echt. Ja op sommige delen van het eiland is nog wel armoede maar als je jezelf open stelt voor iedereen en aardig bent tegen iedereen! En vooral respect hebt voor iedereen, dan is er niks aan de hand!;):smiley:

Alles en overal zijn natuurlijk voor -en nadelen. Een paar nadelen ervaar ik zoals:[ol]
[li]Dat je zo afhankelijk van het stuk blik bent en niet lekker alles op de fiets kunts doen, geen goede fietspaden en behalve dat het is het ook wel te heet overdag om te fietsen.[/li][li]De keuze aan winkels is vrij beperkt, met name leuke meubelzaken, kleding en schoenen. Men houdt hier veel van plastic en systetisch materiaal, terwijl in de hitte puur katoen veel frisser draagt.[/li][li]Prijs en keuze aan frisse, verse groente,vaak te duur en ook wel sumier.[/li][li]Teenagekids vallen hier af en toe tussen de wal en het schip qua uitgaansmogelijkheden voor hun leeftijd. Movies en de beach, dat is het wel zo’n beetje. Zelf naar viendjes verderop lopen/fietsen gaat niet zo gemakkelijk als aan de andere kant van de oceaan. Zijn dan heel erg afhankelijk van Paps en Mams die hun overal naar toe moeten brengen met de auto. Missen hierdoor zeker een stuk zelfstandigheid/onafhankelijkheid.[/li][li]Schoolmaterialen zijn niet altijd up to date of blijven erg lang in bestelling, waardoor de kids met kopietjes moet gaan werken, onhandig.[/li][/ol]Er zijn zeker meer dingen op te noemen, zeker weten, maar wegen ze op tegen de voordelen…dat is weer heel persoonlijk, voor een ieder weer anders.

Ik ben het niet helemaal eens over de verse groentes en fruit, dat die er beperkt aanwezig zijn.

Dit is absoluut niet het geval. Het eiland biedt op de markten vele soorten groenten en fruit, alleen nee niet altijd de groente en fruit die je in Nederland gewend bent!!!

Maar dat is toch ook logisch of niet soms? Je zit aan de andere kant van de wereld en de Amerikaanse supermarkten bieden soms zelf al producten uit Nederland, dus jah!

Ik vind dat geen nadeel. Het is toch juist leuk om het eten daar te ontdekken? En het klopt je bent gewoon erg afhankelijk van een auto of scooter om over het eiland heen te gaan!:lol::biggrin:

Klopt wat de groente betreft hoor Esprit, maar als je toch wel van de eigen fruit/groente assorti houdt, is het hier erg duur. Bij de vlootmarket kun je van alles krijgen, zolang je daarvan houdt uiteraard. Niet alles krijg je daar.