De mensen in Malawi

(origineel bericht op be-more.nl)

De mensen in Malawi

Zo daar ben ik weer, tijd om nog wat te schrijven.
De mensen in Malawi zijn ondanks alles erg vriendelijk en hartelijk. Ze lachen veel en zijn vaak vrolijk ondanks hun problemen. Ze leven vaak bij de dag. Veel mensen, met name de mannen zijn werkloos en de vrouwen zorgen voor het eten, waar ze vaak veel tijd mee kwijt zijn, of ze verkopen uien, groente en bonen op de markt.
Deze week hebben we budget bespreking gehad met William, de projectleider, per project gekeken wat er zoal nodig is. De vrijwilligers die donatie geld hebben meegenomen, bekijken zelf waar zij hun geld aan willen besteden. Waar oa veel behoefte aan is, is zeep, suiker en zout, dekens en matjes om op te slapen, maar ook materialen, zoals gras voor de daken en bamboe palen voor de bouw van toiletten etc. Maandag besluiten we wat er zoal gekocht gaat worden, dit wordt dan door een paar vrijwilligers gedaan samen met een aantal locals.

Om dit allemaal mee te maken is voor mij bijzonder waardevol, ik had het niet willen missen, ik realiseer me hier nog eens extra hoe goed wij het hebben!

Ik wens iedereen al vast een heel fijn weekend!
Liefs Jeannet

(origineel bericht op be-more.nl)