De laatste Vietnam reisnieuwtjes

En een extra aanvulling, ik kijk hier net even op mijn Vietnamese rijbewijs, een lichte motorfiets is tot 175 CM3
Een zware motorfiets boven 175MC3, en die stempelen ze niet af maar je krijgt keurig een brief met stempel en op de achterzijde van de brief ook gestempeld je Nederlandse rijbewijs, (Ik had nog een oude) daarmee mag je dus BOVEN de 175MC3 rijden.

Er staat ook op de ANWB site dat ze niet weten hoe dat met brommers zit. Er is echter wel omschreven in de Vietnamese wet wat een motorfiets is. En wanneer het een zware motorfiets is. En de reden om aan te geven dat ondanks de onduidelijkheden wellicht goed is als er wel iets gebeurd, denk maar aan een ongevalletje, het handig kan zijn om bij een reisverzekering je de rijbewijzen gewoon kunt overleggen :wink: Misschien nog handiger is om zelf even bij een lokaal politie bureau langs te gaan, zoals ik zelf deed toen ik besloot om motor te gaan rijden.

Hallo A,

Ik kan ver met je mee gaan, maar heb wel wat tegen argumenten.

Je hebt gelijk dat er met de naam Er flexibel wordt omgesprongen en er ook neppers zijn.
Maar je hebt neppers en neppers.
Je weet dat de door jouw doorgegeven link niet de echte zijn, maar ik heb ook geschreven dat deze betrouwbaar zijn.
De link die ik door gaf is de echte orginele, ken deze mensen.

dus er is niets mis met je link, maar wil mensen , en hoop jij ook, tegen mensen op een motor die zeggen dat ze bij een iets van Er zijn aangesloten, terwijl ze gewoon een burger zijn met een motor en dit ook kunnen organiseren tegen een lagere prijs en dan natuurlijk onverzekerd…
Daarom helemaal goed dat je ook die link plaatste van een organisatie met hetzelfde aanbod en verzekert.
Heb ik ook geschreven.

Rijbewijs.

nu weet ik niet hoe lang je al in Viet Nam verblijft of je een visum hebt langer dan 3 maanden.
Want met een korter visum kan je niet aan een Vietnamees rijbewijs komen.

Je weet dus waarschijnlijk ook dat dit 1 van de redenen is om visums over 3 maanden te schrappen.

Nu schrijf je dat je op je Vietnamees rijbewijs kijkt, welke tourist heeft dit???

Ik blijf erbij dat geen tourist , ondanks dat ie in het bezit is van een internationaal rijbewijs , mag rondrijden op een motorvoertuig met een cc boven de 49.9 cc.

Wanneer ik alle Nederlandse polissen bekijk is iemand niet verzekerd voor ongevalkosten, ziekenhuis, aansparakelijkheid enz.
Je rijd niet met een geldig rijbewijs en dus alle kosten kosten zijn dan persoonlijk aansprakelijk en worden niet vergoed.

Helaas a, ik kan echt niet meer van maken.

gr.
ton.

Beste Ton,

Als je van mening bent dat het niet juist is, haal je het weg,prima. Wel met de volgende opmerking, en natuurlijk vriendelijk verzoek. De suggestie dat als je hier bent het even te checken op het politiebureau waar je verblijft, vandaar mijn opmerking copy/past en verifieer wat ik geschreven heb. Mocht je toevallig een rijbewijs voor motor hebben. Dit voor als je tourist bent. En zegt ik wil hier rijden. Misschien dat je daarna zo goed bent een rectificatie te doen op de verwijdering van nu.

kl dat het zo is had nog n stapel ligen voor de volgende trip naar vietnam weer
jammer maar het kost ook nixs daar alles voor n kip en n ei
mijn land vitnam 5x pjaar vlieg ik er heen 2015 blijf ik daar >>>

a jo huur n honda gas er op klaar rij met het verkeer
mee moet een helm op!!!MOET!!!

I.v.m. een nieuwe uitbraak van vogelgriep wordt er sinds dit weekend weer daarop gecontroleerd op de vliegvelden van Saigon en Hanoi.

o o goed uit kijken
dank je voor de artikel

Er zijn wat wijzigingen te melden t.a.v. Vietnamese rijbewijzen. Bij aanvraag moet je jezelf melden bij een registratie kantoor van de politie die dan een foto digitale foto maken. Dus pasfoto’s bijvoegen is niet meer nodig, of beter gezegd, kan niet meer.

Vervolgens duurt het een week alvorens deze klaar is. De informatie is dat het hier geen papieren rijbewijzen meer zijn maar een plastic kaart. Vergelijkbaar met Nederland. Zodra het eerste nieuwe exemplaar binnen is zal ik deze scannen als voorbeeld.

Verder zijn er nieuwe regels opkomst voor toeristen die korter dan 3 maanden verblijven en dat is weer positief nieuws.

Wordt vervolgd.

pas op meer niet brommer pas op kijk uit meer denk met het verkeer mee klaar meer brommers
dan autos in hcmc en en zo kijk uit rij met het zooitje mee leven de vrijhijd

vietnam i love it 08/2013 ben ik weer 85 daggen ff naar cambodja 4dg
en weer naar vietnam 60dg en weer naar brbrbrbr nl vliegen
ik hoor dat ik als nl niet n jaar weg mag uit nl moet 3 mnd per jaar in nl zijn wie weet meer
ik hoop znel antwrd ik wil nixs doen in vietnam oppapier maar in prijtijk wel
ik wil n jaar weg wie en zo weet meer trucjes ik lees het wel van u alles t i p s???

i

Op papier niets doen? In de praktijk wel? Zou ik niet aan beginnen hier.Voor je het weet heb je een stempel in je paspoort en, goodbye Vietnam. Niet handig. Je wil een jaar weg uit Nederland? Wat weerhoudt je? Zolang je een huis hebt? Geen probleem, officieel zou je het op moeten geven bij het gemeentehuis, maarja, ben je denk je de enige die een wereldreis gaat maken? Of een jaar onbetaald verlof neemt?

Ik denk het niet.

Dus wat is het probleem?

Hoi,

Ik ga elk jaar naar Nha Trang. Nu zijn er sinds kort 2 luchtvaartmaatschappijen die vanaf Schiphol, met slechts 1 keer overstappen, naar Nha Trang / Cam Ranh vliegen. (Cam Ranh is sinds een aantal jaar een internationale luchthaven geworden). Dit zijn China Southern, via Guangzhou en Korean Airlines, via Seoul.
China Southern vliegt elke dag op Nha Trang de komende winter, Korean Airlines 3 keer per week.
Ik heb twee weken geleden tickets gekocht met China Southern naar Nha Trang voor 700 Euro/retour. Ik vond dit wel een schappelijke prijs en het scheelt mij 1 keer overstappen/wachten. Ik zag Korean Airlines tickets voor 760 Euro voorbij komen.

Ik hoop dat er iemand wat aan deze tip heeft.

m.vr.gr.
Leo