De hel van Frankfurt

Beste reisgenoten,

soms kan een droomvakantie veranderen in een nachtmerrie…

Na 4 dagen vast te zitten in Frankfurt begint de verveling te spelen.

Ik wil er hier het beste van maken, maar alleen is ook maar alleen als je in een hotel zit met enkel gefrustreerde chinezen :slight_smile:

Nog iemand in dezelfde situatie? Dan hoor ik het graag.

Ik zit hier nog zeker tot woensdag en hoop dan eindelijk naar Thailand te kunnen vliegen…

Groetjes,
Jeroen

correctie-Milano heeft al weer ruim 1 jaar GEEn direkte trein meer met NL/AMS. In feite zijn de meeste nachttreinen al jaren+jaren opgeheven.
EUROLines is een goedkopere BUS dienst-enkel internationaal-zij leggen momenteel tientallen extra bussen in.
ALS je lange treinverbindingen wilt natrekken-gebruik de site van de DB (Duitse NS)-kan ook zelfs in het NLs!-heet www.bahn.de En besef dat treinen ANDERS werken als vliegtuigen-in de meeste heb je GEEN reservering nodig-je ticket geldt vor ELKE trein op de route-je mag overstappen zo vaak je wil of nodig is en het geldt 1 maand. Alleen voor sommige treinen in sommige landen is of supplement of reservering verplicht-het is vrijwel altijd mogelijk om door gebruik te majken va lokale treinen dat te omzeilen.
Voorbeeld Milano: je kan bvb naar Basel/Schweiz-dan met een Duitse trein via mannheim (soms change)-Keulen-dan naar venlo-en je bent (al!?) in NL.
Nog 1 correctie: volgens EU-regels is in deze situatie GEEN EXTRA vergeoding verplicht-maar OF ticket terugbetalen OF omboeken is wel verplicht-en totaal geen gunst dus!! De rest is meest zaak van je reis of annuleringsverzekering.