de grenzen van de buurlanden over

Hallo, we willen van de zomer met ons gezin ( 2 kinderen 13 en 14 jaar)naar thailand. afgelopen zomer zijn we in 4 weken de “traditionele” route gereisd.
We willen van de zomer terug maar willen dan van de 4 weken ongeveer 2 weken de grens met een of meerdere buurlanden over. Wie heeft een sug voor een leuke trip?

Rondje Cambodja, zou ik zeggen.

Via Trat de grens over, dan naar Sihanoukville, paar daagjes strand , dan bijv. Kep ( In een van de twee plaatsen kun je ook naar een eiland toe, en daar overnachten ) dan naar Phnom Penh, en vervolgens naar Siem Reap.

Hans.

hoe is het om in laos en birma te reizen met een gezin? Is reizen in cambodja lastig?

Kunnen we beter laos en birma overslaan en alleen cambodja bezoeken?

Je hebt twee weken, dus je zal een keus moeten maken.

Persoonlijk zou ik 4 wkn uittrekken voor Birma en 4 weken voor Laos. Twee weken is erg kort voor die landen.

Over Cambodja: De tempels rondom Siem Reap zijn geweldig, ook voor kinderen. De killing fields zijn heftig, afhankelijk van de leeftijd van de kinderen zou ik die overslaan. Met een bootje de Mekong op om de zoetwaterdolfijn te spotten is ook een aanrader.

*Je hebt twee weken, dus je zal een keus moeten maken.

Persoonlijk zou ik 4 wkn uittrekken voor Birma en 4 weken voor Laos. Twee weken is erg kort voor die landen.

Over Cambodja: De tempels rondom Siem Reap zijn geweldig, ook voor kinderen. De killing fields zijn heftig, afhankelijk van de leeftijd van de kinderen zou ik die overslaan. Met een bootje de Mekong op om de zoetwaterdolfijn te spotten is ook een aanrader. *

De komende jaren willen we onze vakanties(4weken) geheel in andere landen doorbrengen. Nu op verzoek van onze kinderen een compromis 2 weken thailand en 2 weken ändere landen" Mijn vrouw en ik zijn al een keer op 7 in thailand geweest, de kinderen pas 1 keer.
Is het reizen in Cambodja lastig of valt het wel mee?

Afgelopen juni zijn wij via Vietnam door Cambodja naar Thailand gereisd en dit vonden wij goed te doen. Al het vervoer konden we 1 dag van tevoren regelen, denk hierbij aan bus, boot, prive vervoer en tuk tuk met chauffeur.

Aangezien de aantallen toeristen naar Cambodja nog steeds stijgende zijn, wordt het steeds gemakkelijker. Op het niveau van Thailand zit het nog niet. Busmaatschappijen halen soms wat trucs uit om de bussen vol te krijgen, het komt ook wel voor dat je onverwacht moet overstappen van busmaatschappij A naar busmaatschappij B. Dit komt vooral voor wanneer je de goedkope maatschappij boekt.

Hans.

Hans.

De komende jaren willen we onze vakanties(4weken) geheel in andere landen doorbrengen. Nu op verzoek van onze kinderen een compromis 2 weken thailand en 2 weken ändere landen" Mijn vrouw en ik zijn al een keer op 7 in thailand geweest, de kinderen pas 1 keer.
Is het reizen in Cambodja lastig of valt het wel mee?

Ik vind Cambodja niet lastig te bereizen. Wel zijn de wegen soms slechter dan in Thailand.