In Juli reis ik door Vietnam en ga via de Mekong delta nar Phu Quoc. Nu wil ik in Rach Gia de ferry nemen. Weet iemand of deze ferry meerdere malen per dag vaart en of je deze van tevoren moet reserveren?
Ik hoor het graag want dan heb ik mijn reisschema compleet.
Op de website van http://www.duongdongexpress.com.vn/en/index.php heb ik de vaartijden wel gevonden. Helaas werkt het boekingsformulier niet. Heb ze een e-mail gestuurd dus maar even afwachten of ze hier op reageren.
Zag ook dat ik van Rach Gia naar Phu Quoc kan vliegen, dus misschien is dat een betere optie. Alleen de prijs is twee maal die van de boot.
Als iemand ervaring heeft met de ferry naar Phu Quoc dan hoor ik het nog graag.
Ja vliegen is van Saigon naar Phu Quoc. Ik heb zelf de boot ook gedaan maar dan andersom vond het trouwens zeer goed te doen zijn vrij luxe boten. Andersom wil je niet weten hoe ik gereisd heb ik ben met de boot van Ha tien gegaan en dat was een vrachtschip illigaal zeg maar dit is verboden maar ben toch veilig aangekomen. Vraag dus niet hoe maar ben er gekomen.
Waarschijnlijk wel een avontuur wat je hebt mee gemaakt. Maar toen jij terug ging met de boot vanaf Phu Quoc heb je dit vooraf gereserveerd? Of kon je voor vertrek een kaartje kopen?
Hoi Laura
Ik heb de route Rach Gia - Phu Quoc per boot gedaan. Prima te doen. Ik reisde in september tijdens het typhoon seizoen en de zee was een beetje ruig. Als je geen last van zeeziekte hebt, is het zeker goed te doen! Wij hadden van tevoren gereserveerd en de boot was ook helemaal vol. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, zeker aangezien er in Rach Gia niet veel te doen is. De boot wordt weinig door toeristen gebruikt en bijna alleen door locals. Wij waren de enige buitenlanders. De tickets hebben wij opgehaald bij een kantoortje vlak bij de haven. De maatschappij was SuperDong en is iets goedkoper dan DuongDong en boten zijn kleiner volgens mij. Wij hebben de tickets wel in Vietnam geboekt.
Ik heb mijn bootticket door het hotel laten regelen waar ik toen verbleef in Phu Quoc. Je kunt het ook in Hoi Chin Minh regelen als je daar bent bij een reisbureau of een hotel waar je verblijft. Daarna kun je dan afreizen naar Rach Gia.