Wie heeft er ervaring met deze overtocht? We gaan hier aan het eind van onze vakantie (19/11 - 22/12) een aantal dagen naar toe en willen graag iets anders dan het vliegtuig.
Hallo D,
Ik je wel eerst kwijt dat ik deze overstocht niet gemaakt heb.
Wel die vanaf Rach Gia naar het eiland.
Ik heb voor overtocht gekozen omdat ik las dat die vanaf Ha Tien niet altijd betrouwbaar was (niet altijd vaarde ).
Ook heb je vanaf Rach Gia meer vertrektijden en keuze uit maatschappijen.
Of heb je een specifieke reden om van Ha Tien te vertrekken?
gr
Ton.
Ton,
de tocht vanuit Ha Tien zou een stuk korter zijn; vandaar
Hallo,
Ik heb de trip gemaakt van Ha Tien naar Phu Quoc maar de normale boot is gevaarlijk vanwege piraten die je beroven. Ze hebben het gemunt op toeristen. Hier de url van hoe onze trip is vergaan op een illigale boot. Moira & Joost op wereldreis: november 2007
Zie ook de foto’s dan zie je wat voor boot het was.
Heb het net gelezen en wat en enorm avontuur Moira. Ik zou van alle onzekerheid helemaal zenuwachtig worden in zo’n geval. Inderdaad een goed idee om je te laten informeren om een ‘gewone’ ferry te nemen ![]()
Groetjes, Anne
Hallo D,
Klopt inderdaad; deze is ruim een uur korter.
Maar vanuit bijv. Can tho is de autorit ook 1 a 1.5 uur langer.
En gezien de berichten dat de overtocht niet altijd betrouwbaar is… ?
Ik heb even gekeken welke maatschappij deze overtocht verzorgt, en deze heeft ook een overtocht vanaf Rach Gia. De boot vanaf Ha Tien heeft maar een capaciteit van 134 passagiers.
Dus zou niet op de bonnefooi er naar toe gaan om daar een ticket te bemachtigen.
Maar ik heb deze overtocht nooit gedaan om die redenen.
Jammer G,
Verder dan dit kan ik je niet helpen.
gr.
Ton.
Ik werd er toendertijd ook zeer zenuwachtig van maar gelukkig was ik niet de enige westerse passagier dus dat maakte me iets rustiger. Het is ook nog eens zo dat je niet vanaf de haven gaat maar met een klein bootje naar de grote boot word gebracht. Maar goed soms zijn avonturen soms best wel leuk lol.