De eerste week zit er alweer op!

(origineel bericht op be-more.nl)

De eerste week zit er alweer op!

De week ging erg snel, we hebben veel gedaan. We zijn dinsdag ochtend eerst naar Zomba gegaan om doeken te halen, hier hebben we een broek van gemaakt en een rok, het is nog best moeilijk om daar mee te lopen.

Woensdag zijn we gaan sporten, dit was wel leuk om te zien. We hadden namleijk een volleybal net, maar nog geen palen, hier deden ze niet moeilijk over en kwamen nog geen 5 minuten later met een mes aan om 2 bomen om te kunnen hakken. Uiteindelijk hebben we 2 gaten in de grond gemaakt en hebben we daar de palen in gedaan en konden we volleybal spelen.

Donderdag zijn we naar een blind vrouwtje gegaan en zei vroeg ons om haar bed te wassen (dun matrasje), we hebben het matras meegenomen naar een rivier en zijn daar flink aan het schrobben gegaan, erg grappig om dit te doen. Eerst werd het met soap ingesmeerd en moest je er met je voeten over heen lopen, afspoelen met water en dan was het schoon.

Vrijdag zijn we naar de office gegaan en hebben we drama geoefend. We moesten een song en een toneelstuk bedenken en oefenen. Het moest te maken hebben met HIV/ Aids en dit voeren we volgende week op. Wij (vrijwilligers uit NL) hebben ook een stukje tekst gekregen, dit moesten we zeggen in het chichewa, best moeilijk om te doen, werden ook echt door iedereen uitgelachen.

Van het weekend ben ik naar Liwonde geweest, hier hebben we een safaritoer gedaan, met de jeep en met een kano. We hebben jammer genoeg niet zo veel dieren gezien. Erg veel apen, hertjes en zwijnen, maar geen olifanten en nijlpaarden. De Nijlpaarden zouden langs onze tentje lopen, dus we hebben de hele nacht wakker gelegen in de hoop dat we ze zagen, maar helaas hebben we ze hier ook niet gezien. Naar de wc durfden we daar ook niet, omdat we bang waren dat er een nijlpaard bij het toilet gebouw zouden staan (dit is namelijk wel eens voorgekomen).

Gelukkig ben ik al wat minder bang voor kakkerlakken en durf ik gewoon naar de wc te gaan, naja gewoon nog niet helemaal, moet nog wel van te voren kijken of er geen enge dieren zitten. Maar ben gelukkig niet de enige die hier nog moeite mee heeft.

Het weer is hier trouwens super lekker, rond de 35 graden elke dag, en dan zitten jullie in de -10, best raar eigenlijk.

Vind jullie reacties allemaal erg leuk en ik probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden.

Veel plezier met schaatsen!

xxxxx

(origineel bericht op be-more.nl)