De eerste maand voorbij

(origineel bericht op be-more.nl)

De eerste maand voorbij

Zo, eindelijk weer internet! De afgelopen keren in het internetcafé kwam ik niet verder dan het eerste mailtje bekijken, dus dit is ook weer eens een verademing. Wat heb ik allemaal gedaan in de afgelopen twee weken? Nou, we zijn wezen kijken bij alle andere be-more projecten in de omgeving, wat erg leuk was, en verder hebben we dezelfde dingen als de weken ervoor gedaan. In het weekend zijn we naar de botanische tuin geweest, wat erg mooi was om te zien (echt heel anders dan de Kruidhof… veel meer een enorm park met bos en verschillende velden enzo) en zijn we wezen zwemmen in het zwembad bij een private school, heerlijk om je weer even fris te voelen! [/size]Alleen is het hier in het weekend altijd minder mooi weer dan doordeweeks… Dan is het soms wel 40 graden en dus eigenlijk te heet om iets te doen. Of je moet alles doen zoals de locals het doen, op je gemak en zonder haast!
Dit hele weekend ben ik ziek geweest, ik ben zelfs naar de dokter geweest voor een malaria test, maar dat was het gelukkig niet. Waarschijnlijk is het gewoon een flinke griep! Wel heel erg jammer, want nu miste ik de bruiloft van Joy´s nicht… Het weer was dit weekend om de één of andere reden erg hollands, harde wind, bewolkt en wat regen. Nu maar hopen dat het weer bij jullie dan erg mooi is!
Afgelopen week zijn de twee Israelische vrijwiiligers weggegaan en vandaag arriveren de twee nieuwe meiden. Een Belg en een Nederlandse, van ongeveer mijn leeftijd. Wij, Maaike en ik, zijn inmiddels naar de iets grotere kamer verhuisd die nu vrij kwam. Ik ben inmiddels op de helft van mijn tijd hier en heb alweer een nieuw visum gehaald… nog maar 17 dagen op het project te gaan, en dan is het alweer tijd om afscheid te nemen. Nog maar even dan ben ik weer bij jullie!

PS Ik ben ook nog naar de kerk geweest… maar dat vertel ik later wel een keer! (Let op: duivelsuitdrijvingen, zegeningen met bakolie en preken tegen het ziekenhuis zijn het belangrijkste gedeelte… :P)

PS 2: Voor foto´s kijk weer op maaikevierbergen.be-more.nl

[size=1](origineel bericht op be-more.nl)