de eerste dag met de camper.....

Hallo Nieuw Zeeland reizigers!

Ik kom half januari aan in Christchurch en haal dan mijn camper op.
En dan moet ik met mijn gare kop gaan rijden (links geloof ik)!
Hoe doen anderen dat? Of moet ik eerst gaan slapen op het parkeerterrein?
Of is er heel vlakbij een mooie camping waar ik kan crashen?
Heel graag tips!!!

groetjes, Marjolijn :wereld:

Eerste beste camping zoeken en uitrusten 3 dgn voordat je overhaast gaat rondtoeren. Achter iemand aan rijden. Went vanzelf. Succes

Ik neem aan dat je eerst een nacht elders slaapt dan in de camper. Er zijn zelf verhuurders die op de dag van aankomst de camper niet meegeven. Het ligt er ook aan of je in één keer vliegt of een tussenstop maakt en je na een nacht slaapt uit bijvoorbeeld Singapore, Hongkong of Seoul komt.
Drie dagen rusten is zwaar overdreven maar een goede nachtrust is het minsten dat je moet gunnen.
Het links rijden went heel snel, iedereen doet het… Je zult zien dat het je een keer gebeurt als je ergens bent gestopt waar geen verkeer is. Of net nadat je hebt getankt. Dat is mij overkomen en heel veel mensen die ik er over heb gesproken.

Dank voor je antwoord!
Ik heb een lange tussenstop in Hongkong en krijg de camper gelijk mee, daarom.
Het links rijden zal niet zo’n probleem zijn, maar de combinatie van een jetlag, nieuw voertuig
en het links rijden (in mijn eentje) is wel een beetje veel van het goede.
Ik hoop achter iemand aan te kunnen rijden inderdaad, of als het echt niet vertrouwd aanvoelt, slaap ik desnoods op de parkeerplaats!

Eigenlijk hoop ik dat…; ik op het vliegveld in Christchurch al iemand ontmoet,
die kan autorijden en ook naar een camping wilt,
zodat die mij kan rijden en zodoende gelijk een lift heeft!:cheer2:

Laat je hem/haar dan wel als tweede chauffeur op je huurcontract zetten? En hoe weet je of diegene wel zo goed kan rijden of alleen uit is op een lift? Kies je dan wel iemand die links rijden gewend is? Maar hoe ga je dan doen, met een bord rondlopen: ‘Driver wanted’. Wat je nog kunt doen is de verhuurder mailen en vragen of hij op die dag rond dezelfde tijd nog een camper aflevert. Dan zou jij met die mensen iets kunnen afspreken.
Maar weer je wat ik denk? Dat je na afloop van je eerste en tweede rit zult zeggen: ‘Heb ik me daar zo druk over gemaakt?’ Christchurch is geen Schiphol en ook geen Amsterdam of Honkong…

Haha; dat is waar; ik zit me waarschijnlijk druk te maken om niks.
Maar dat is de onzekerheid, vóór vertrek.
Het is allemaal nieuw en met een jetlag kan ik dan waarschijnlijk niet meer nadenken,
mijzelf kennende.
Maar als het toch niet ingewikkeld is, hoeft dat ook niet.
Goed idee; ik mail het camperverhuurbedrijf en misschien vind ik in het vliegtuig al mensen die hetzelfde gaan doen als ik.
“No worries” zeggen ze daar hè.:zon02:

Komend vanaf Hongkong valt het met de jetlag wel mee:wereld:

Waarom haal je de camper al direct op als je daar aankomt? Kan je niet regelen dat je 'm 1 of 2 dagen later ophaalt?

Marjolijn, een dag rust zou eventueel niet zo gek zijn maar alles hangt er van af op welk tijdstip je in Honkong vertrekt. Wij kwamen 's ochtends vroeg aan, werden in een guesthouse gedropt, zijn rond de middag de stad in gegaan en vertrokken weer tegen middernacht. Dan is de vraag hoe goed je slaapt in het vliegtuig. Zo niet, dan kom je redelijk gammel aan. Heb je een dagvlucht en kom je aan het eind van de middag aan, dan doe je een flinke tuk en ben je de volgende ochtend wel weer fit. Jekunt ook en dag nemen om wat Top Things to do in Christchurch te gaan doen.
Ben trouwens benieuwd hoe je in het vliegtuig een chauffeur gaat ronselen, lijkt me grappig.