Nog een klein vraagje…
Indien we een slaapzak huren/kopen bij Drifters, is er daar dan zo’n soort hoofdkussen aan voorzien (zoals bij de meeste slaapzakken)?
Wij vertrekken 6 november naar Zuid-Afrika! We kijken er al naar uit… het begint te korten!
Er zit alleszins geen “volwaardig” hoofdkussen aan. Maar al mijn slaapzakken hebben dat ook niet, dus misschien bedoel je de kap die meestal aan een slaapzak vastzit. Die is er wel, al kun je daar niet echt op slapen dus ik raad aan een apart kussentje mee te nemen.
Zelf maakte ik een kussen met enkele trui’en en blouses, andere reisgenoten hadden het (wegwerp-)kussentje dat je in het vliegtuig krijgt meegenomen.
Ik heb de Botswana tour gedaan in het jaar 1995 met Drifters. Niets dan lof ! alles tot in de puntjes georganiseerd, ook het verblijf voor en na de tour in Drifters Johannesburg. Ik merk nu wel dat alles wat moderner geworden is. Toen was het nog met een open vrachtwagen, geen luxe zetels, geen lockers, geen frigo, geen douchemogelijkheden, elke dag tentenkamp opslaan en helpen met koken op een kampvuur (geen keuken aanwezig in de vrachtwagen zoals ik nu merk). James die de gids, chauffeur was, was gewoon super ! Maar… de natuur, de dieren, alles was gewoonweg niet te beschrijven. Deze reis is nu bijna 17 jaar geleden voor mij en er gaat geen enkele dag voorbij zonder ik hieraan denk. De afstanden waren inderdaad groot, zeker in niet luxueuse zetels van een vrachtwagen maar hetgeen je ervoor kreeg was enorm.
Moest ik het opnieuw doen dan boek ik zeker rechtstreeks bij Drifters en regel ik de vluchten zelf naar Johannesburg.
Na een aantal maanden m’n Afrika-plannen te hebben opgeborgen, ben ik toch weer beginnen dromen en plannen om het toch maar te doen…
Ik heb héél veel organisaties bekeken en vergeleken maar kom toch steeds bij Drifters terecht… Ik vind hun website aantrekkelijk, goede kritieken en er is duidelijkheid over de prijs (althans, dat denk ik? ).
Nu ben ik wel een twijfelaar en twijfel ik dus ook tussen 2 routes…
Ik ben met name geïnteresseerd in de 18 daagse trip door Zuid-Afrika en de 24 daagse trip van Kaapstad naar Johannesburg.
Reden om de 18 daagse te nemen is het feit dat het in lodges en hotels slapen is wat me wel comfortabel lijkt en het is ook wel 500 euro goedkoper dan de andere wat wel meespeelt, geef ik toe.
Anderzijds lijkt de andere reis me veel gevarieerder qua natuur en wil ik wel graag de Victoria waterfalls zien, wat jammer genoeg niet wordt bezocht op de andere trip.
Ik weet dat een keuze hierin maken heel persoonlijk is, en de ene voor de ene reis kiest, de andere persoon volledig voor de andere reis zou gaan… Toch vind ik het interessant om te horen wat jullie zouden doen (én waarom)…
Ik moet er misschien nog bijvertellen dat het m’n eerste keer Afrika zou worden. Ik ging al met groepsreizen mee naar Amerika en kampeerde daar ook wat ik fijn vond, maar Amerika is Afrika niet
Kamperen in Afrika schrikt me beetje af voor de dieren (en dan vooral muggen en dergelijke ;)), het onbekende en de temperatuur (ik moet in juli/augustus gaan).
Een persoonlijke vraag en natuurlijk ook een heel persoonlijk antwoord… maar misschien heb je er toch iets aan Ik heb twee keer met Drifters gereisd en ik kan je deze organisatie absoluut aanraden: heel goede reisbegeleiding, prima accommodaties en inderdaad duidelijkheid over de prijs. Er is helder beschreven wat wel en niet inclusief is en dit klopt ook gewoon. In vergelijking met andere organisaties is er ook vrij veel inclusief heb ik het idee.
De reizen die ik heb gemaakt zijn de 18-daagse reis door Zuid-Afrika (2010) en de kampeerreis door Botswana (2011). In 2005 heb ik een reis met Djoser gedaan van Kaapstad naar de Vic Falls, dus op dat traject ben ik ook wel enigszins bekend. Zelf vind ik kamperen toch net wat meer charme hebben dan de accommodaties, hoewel de accommodaties van Drifters wel heel erg leuk en kleinschalig zijn. Maar dat haalt het voor mij toch niet bij het liggen in een tentje, midden in de natuur en de dierengeluiden, maar vooral de stilte (!) over je heen laten komen. De reis van Kaapstad naar Johannesburg zal een stuk afwisselender zijn qua landschappen, maar ook een heel stuk langer (dus: meer / langere reisdagen in de truck). Dat is wel iets om over na te denken.
Succes met je beslissing en wat het ook gaat worden, ik ben er van overtuigd dat je een fantastische tijd gaat hebben. Trek gerust aan de bel als je nog vragen hebt!
Hmmm hier spreekt een expert
Bedankt voor je snelle reactie!
Ik ben ervan overtuigd dat kamperen z’n charme heeft maar ik twijfel inderdaad wel… Zucht, zo moeilijk!
Het is beslist en geboekt… Het wordt de 24daagse rondreis van Kaapstad naar Johannesburg in juli!
De mail is verzonden met alle gegevens… Nu is het alleen nog spannend afwachten op de bevestiging. Ik had een optie lopen dus een probleem zal het niet zijn! (daar ga ik toch van uit).
We gaan in juli en ik weet dat de nachten daar dus best koud zullen zijn. Heeft iemand ervaring met de gehuurde slaapzak? Is die warm genoeg voor die periode of raden jullie toch aan er 1 mee te nemen?
Dit onderwerp met veel interesse gevolgd omdat ook wij bij drifters zijn uitgekomen en de reis van kaapstad naar johannesburg ons erg leuk lijkt. Mijn vraag aan Vallie is eigenlijk hoe de reis bevallen is?! Wij willen namelijk ook in juli/augustus gaan en hebben onze vraagtekens bij de temperatuur. Ook leken de afstanden ons aardig groot.
Ben erg benieuwd of iemand ons hier meer over kan vertellen!!