De 3 mooiste plekken van Spanje

Merida, Extremadura
Alpujarras
Costa de la Luz

Merida omdat dit een van de grootste Romeinse steden van Spanje is geweest en er nog zeer vele ongelooflijk mooie Romeinse resten te zien zijn en het nationaal Romeins museum van Spanje, een juweeltje!

Alpujarras, heerlijk wandelen en authentieke sfeer

Costa de la Luz, de mooiste stranden van Spanje, schoon, groot, rustig en mooi.

1 like
  1. Salamanca, prachtig met Plaza Mayor en vele mooie gebouwen
  2. Segovia, vanwege het aquaduct
  3. Port Saplaya, schattig dorpje vlakbij Valencia met leuke gekleurde huizen

Ik vind dat erg moeilijk om te zeggen. Tot nu toe ben ik zeer onder de indruk gebleven van alle delen van Spanje. Maar in Sevilla, Granada en Cordoba voel ik me echt thuis.

  1. Salamanca
  2. SanLucar de Barrameda (Cadiz)
  3. Santiago de Compostela

Is lastig om te zeggen wat de mooiste plekken zijn! Ik vind Spanje wel relaxed, Granada is prachtig, Sevilla mijn favoriet en Cordoba is ook wonderschoon.
Death valley is prachtig maar ook de Biesbosch en Zuid Limburg en zo kan ik nog uren doorgaan.
Deze vakantie naar Zuid Frankrijk, ook erg mooi!

groeten,
jhess

Mijas.Witte stad zeer mooi.Sevilla , Cordoba…

valencia
benidorm:vak02:
sienna

1 San Miguel de Colera(Culera) Costa Brava
2 Toremolinos (oude vissersdorp)
3 Barcelona(Ramblas en omgeving)Sagrada Familia enz.,Nou Camp.

  1. Picos d’Europa en omgeving, met oa de Careskloof en noordelijkere baaikes
  2. Sevilla, heerlijke stad met zijn tapas en bodegas
  3. Barcalona

l. de binnenlanden van Benidorm(veel mooie wandelroutes in de bergen van omgeving Benidorm, die de doorsnee toerist daar net zou verwachten.

  1. Pyreneeen: bij Pau Spanje in.

  2. Dwars door Spanje van Oost(Valencia) naar West richting Badegoz.

  1. Bubion
  2. Pampaneira
  3. Capileira
    Allen in de Alpujarras ten zuiden van Granada
  1. Sierra Segura en Sierra Cazorla

  2. Route van Arcos de la Frontera naar Ronda ( met de moto !!!)

  3. Los Pueblos Blancos

hallo beste Mieke, ja ook die route en omstandigheden ken ik heel goed, vele malen daar rondgereden met de camper. Ja, zo hebben we allemaal onze voorkeuren. Maar er zijn zoveel mooie plekken en plaatsen.
Hartelijke groeten… Theo.
[EMAIL=“Theotuitel@hotmail.com”]Theotuitel@hotmail.com

Zo te zien en te lezen zijn er maar weinig mensen aan de Costa Brava geweest. Zelf woon ik daar in het kleine dorpje Llafranc. De kusten zijn hier heel wild en met dennenbomen tot aan het water,je kunt hier heel mooi duiken. Het binnenland in heb je hier vrij veel middeleeuwse dorpjes met hun poortjes en prachtige straatjes, zoals Peretallada, Pals. Niet ver hiervandaan zijn de Pyreneeen om te skien, dus zoals jullie zien, plenty of mooie dingen te zien en te doen.

hallo beste Lotti, ja de omgeving van de Costa Brava ken ik ook heel goed.
Ook vele malen in de Pyreneen geweest met de camper. Alles heel mooi.
Ook Pals e.o. veel bezocht en overnacht. Prachtig. Heb 30 jaar door Spanje en Portugal gezworven, ken dus daardoor ook vele mooie plekjes. Hartelijke groeten
[EMAIL=“Theotuitel@hotmail.com”]Theotuitel@hotmail.com.

>>>Barcelona
Fuengirola
Sevilla

Ja toch wel prachtige omgeving met het leuke plaatsje Begur! heel vaak geweest al!

COSTA AZAHAR,veel mensen kennen het niet maar het achterland is ongerept en de kustplaats Vinaros is Spaans zonder teveel toeristen van buiten Spanje.Jammer dat Ryanair voorlopig niet vliegt op Reus vanuit Eindhoven.

Vinaroz heeft een mooie omgeving en een mooie camping. Jammer dat 1 camping moest verdwijnen. Met onze camper hebben we daar vaak hele mooie dagen in deze regio doorgebracht, alvorens naar richting Benidorm te gaan.

1 like

de drie mooiste plekken van Spanje.

Sevilla
Andalusie in zijn totaliteit
Barcelona,

en er zijn nog meerdere plekken die ik mooi vind.