Waarom wij duidelijk onze voorkeur hebben voor Chapada Diamantina Nationaal Park, gelegen in centraal Bahia (noord-oost Brazilië).
en er dan ook minstens 1 à 2 maal per maand heen gaan ?
Ben wel benieuwd waarom je de Falkland eilanden als nummer 1 van Zuid-Amerika noemt, Antwanj? Heb je ergens een reisverslag staan, lijkt me leuk te lezen (ken namelijk niemand die daar ooit geweest is)…groet, Jan
Hoi Emmilly Ruiter! Een tip: zon, zee, strand, cultuur, architectuur, salsadansen: COLOMBIA! Colombia biedt alle deze dingen, het is er prachtig en er zijn zoveel dingen te doen. Lees meer hier: www.colombiafacil.com. Groetjes. Inge.
Een blik op de hoofdfoto van mn Facebook-pagina met 1 van de mooiste zichten op Chapada Diamantina (de zgn Braziliaanse Grand Canyon) zegt toch wel voldoende, niet ?
Wil je meer fotos zien dan kan je dat in dit fotoalbum op Face
Ik heb al eerder gereageerd, maar ik wil nog een plaats toevoegen…namelijk Moín in Costa Rica. Niet zozeer het dorpje is bijzonder ( al zijn het strand en de jungle erg mooi…), maar er is een opvangcentrum voor wilde dieren; www.costaricasanctuary.org
in dit centrum worden dieren opgevangen die door de inwoners van Costa Rica ‘gestolen’ zijn uit de jungle, vaak gaat het om jonge diertjes die bij de moeder zijn weggehaald (denk aan kapuchijnaapjes, brulaapjes, luiaarden, papegaaien, uilen etc.). De dieren worden gebruikt om op de foto te gaan met toeristen om zo geld te verdienen.
Ik heb er een maand vrijwilligerswerk mogen doen, en regelmatig kwamen er reizigers langs die een of twee dagen blijven om te zien hoe het eraan toe gaat. Het is enorm dankbaar en waardevol werk. Mede omdat ook de plaatselijke bevolking wordt geleerd hoe wel om te gaan met de dieren.
Mocht je er in de buurt zijn, je kan altijd even gaan kijken, absoluut de moeite waard!
(Excuses als het lijkt op ‘reclame maken’ maar…dat is het eigenlijk ook… ;)) Ciao!