Dameskledij Laten Maken in Chiang Mai

Hello,

Ik wilde een aantal mantelpakjes en dameshemden laten maken in BKK, en had hiervoor op het forum al tips en adresjes gekregen.
Door de onrusten gaan we helaas niet naar BKK, maar wel nr Chiang Mai.

Weet er iemand of je in Chiang Mai ook dameskledij kan laten maken? En heeft er iemand een goed adresje?

Groeten en Bedankt

Yalika

Hallo…ik weet geen namen van zaken…maar als je savonds de omgeving van de Nightmarket opzoekt (rond de grote Mac (tis ni anders:P)), dan wordt je met zulke zaakjes doodgegooid… Kijk wel goed uit wat je koopt…betaal liever wat meer voor goede kwaliteit en perfecte pasform! 3 pakjes klaar in een dag kan niet veel goeds zijn is mijn mening :slight_smile:

Na mijn weten heb je er één aan de galare foodshop&shopping center,namelijk de “fashionking”!!alle kleding op maat voor dames&heren!!
Adres:89/2 kalare food& shopping center
Chang Klan Road
tel:0066(53)820342/3
[EMAIL=“fashionkingcm@yahoo.com”]fashionkingcm@yahoo.com
gegroet:georgessiam.

Hee Yalika,

Dameshemden kan iedereen maken, mantelpakjes is een ander verhaal.
Let erop of er tekenen zijn dat de winkel ook vaak dameskleding maakt,
ik vermoed dat er dan heel weinig winkels overblijven (Echte mantelpakjes-adressen ) Sowieso zal er op zo’n adres een vrouw moeten rondlopen die jouw maten opneemt. Kom je niks tegen, zou ik het vragen aan een vrouw die bijv. achter je hotel-receptie zit, zelf bijv. een mantelpakje draagt, of zij een adres kan geven of je wil begeleiden naar vrouwen die kleding maken, en wil optreden als jouw tolk.
Dit is echt nodig, omdat de vrouwen die kleding maken, altijd Thaise vrouwen als klant hebben, en nooit een westerse vrouw.
Ik weet wel zeker dat ze het een grote eer vinden om voor je te werken, dus kijk niet raar op als er foto’s worden gemaakt als je het gaat passen.

Vervolgens zou je dan een paar dagen dagtochten of trekkings kunnen maken, waarna ze de bestelling afhebben.
Echter , daarna kan het goed zijn dat er nog zaken gecorrigeerd moeten worden, dat kost ook weer tijd. leg er niet teveel (tijds)druk op, dat werkt in hun en jouw nadeel.

Let goed op de kwaliteit van stoffen en op de afwerking. In Bangkok betaal ik voor overhemden 700-800 baht per stuk (16-19 euro)
Dit is stof van gemiddelde kwaliteit, waar je jaren plezier van kunt hebben.
Aan sommige overhemden zie je na 3 jaar nog niets.

Voor 100 % katoen kun je ook wel 2500 baht per overhemd kwijt zijn.

Misschien is het slim om een patroon en foto’s mee nemen van de mantelpakjes die wilt laten maken.Familie van mij laat ook vaak kleding maken
in het buitenland maar de pasvorm is niet altijd zoals wij het graag willen.

Groetjes Antonietta :dag:

Ik moet eerlijk gezegd niet veel van weten,om een maatpak te laten maken!!
Had toen 5500bath betaald,en was al gescheurd toen ik het de eerste keer het pak heb aangedaan.

Hee Antonietta,

Daarom moet je ook net zolang gaan passen, totdat het naar je zin is.
Een foto is heel goed idee, omdat de Thaise stijl natuurlijk verschilt van
de Nederlandse. Je kunt dan makkelijker duidelijk maken wat de bedoeling is. Een patroon lijkt me overbodig. Ze meten echt alles goed op.

De woorden die ik het vaakst roep tegen mijn kleermaker zijn :
“Not Holland-style”, dit zeg ik vaak als hij een (goedbedoelde) suggestie doet .

Daarom kan het belangrijk zijn om iemand bij je te hebben die tolkt,
om de “finishing touch” aan te geven tegenover de kleermaker.

Hans.

Allemaal erg bedankt voor deze tips!!

Yalika