Hoi,
Aankomende zomer ga ik naar Gumbet en ik wil dan misschien een excursie gaan maken naar Dalyan.
Is een van jullie hier al een keer naartoe geweest, en weten jullie misschien hoe lang dat rijden is vanaf Gumbet?
Groetjes,
Dyonne.
Hoi,
Aankomende zomer ga ik naar Gumbet en ik wil dan misschien een excursie gaan maken naar Dalyan.
Is een van jullie hier al een keer naartoe geweest, en weten jullie misschien hoe lang dat rijden is vanaf Gumbet?
Groetjes,
Dyonne.
Hoi Dyonne,
Ik ben 2 weken geleden nog in Dalyan geweest. Het is er heel leuk, je kunt er met een boot naar de modderbaden en dan met een boot door het watergebied. Langs wat oude graven die in de rotsen zijn gehakt. Dan kom je uit bij een strand waar de schildpadden hun eieren uitbroeden, dit doen ze ongeveer eind mei, zei de gids. Daar stroomt ook de zee over in zoetwater van het binnenland.
Ik ben zelf vanaf Marmaris gegaan, dat was zo’n anderhalf uur rijden met de bus. Gumbet ligt ongeveer 180 km van Marmaris, dus dan zal het nog iets langer rijden zijn. Maar het is er heel leuk, dus een dagje excursie zeker waard.
groetjes Anqui
P.S. Gumbet is ook heel leuk, ben ik ook geweest. Veel restaurantjes en disco’s en ook een strand met allerlei watersport mogelijkheden.
Ben vorig jaar vanuit Gümbet naar Dalyan geweest. Vanuit Marmaris is het inderdaad een stuk korter. Stel je in op een redelijk lange dag. Ophaaltijd ligt rond een uur of zeven en rond een uur of zeven/acht ben je weer terug. Vond de boot langs de oude rotsgraven wel erg leuk en ook het strand daar is heerlijk. De zwavel en modderbaden vond ik een stuk minder. Het stinkt ernorm en het is er erg toeristisch.
Zijn vorig jaar oktober geweest, het is ongeveer 2 uur rijden vanaf gumbet met verplichte tussenstop in erg duur weg restaurant op de heen en terug reis.
We hadden de pech dat het niet zo mooi weer was, modder en zwavelbaden vonden wij zelf niet zo fijn, boot tocht langs de graven was wel leuk maar op weg naar het schilpadden strand begon het te onweren en moesten we terug, en hebben de rest van de dag in het stadje daar doorgebracht. alles met elkaar dus niet zo leuk.
Maar we hadden wel een leuke excursie leider die ons een hoop over turkije en de mensen kon vertellen <_<
Hoi,
Ik ben pas in Marmaris geweest en van daaruit ben ik een dagje naar Dalyan geweest. Ik vond het zeker de moeite waard om eens te doen. Het is gewoon een lekker dagje op pad. Wij ging vanuit de haven van Marmaris met de boot richting schildpadden eiland. In de buurt van schildpaddeneiland stapten we over op kleinere bootjes en daarmee voeren we naar het schildpaddeneiland toe. Heb niet de illusie schildpadden te zien, want je ziet er niet 1! Maar goed, we mochten een ruim uur op het strand blijven en lekker in de zee zwemmen. Dat was echt heerlijk. Daarna gingen we weer op de kleine bootjes richting Dalyan. De natuur is er echt prachtig. Onderweg kom je nog langs de kongingsgraven. Wel indrukwekkend om te zien. Eenmaal bij Dalyan zijn we in de modderbaden geweest. Mijn hemel wat een stank. Ik voelde me echt een varken. De modder moet je 15 minuten laten drogen en dan afdouchen. Tip: DOE EEN OUDE BIKINI AAN, WANT WIJ KREGEN DE MODDER ERG MOEILIJK UIT ONZE BIKINI. Het is een soort klei achtige modder. Na de douche mochten we in de bron zwemmen. Die is van zichzelf 39 graden warm. Lekker hoor, maar ook hier stinkt het water ongelooflijk. Wij hebben het maar 10 min in dit bad uitgehouden. Daarna zijn we weer met de boot terug gegaan naar Marmaris. Al met al zit je die dag toch wel een uur of 6 op boten. Wij konden geen boot meer zien. Neem goede zonnebrandcreme mee, want het kan hard gaan op zo’n boot. Je bent echt een hele dag op pad. Ik raad het je zeker aan!!!