Sinds 1985 kom ik regelmatig in Turkije, toen als backpacker, de laatste jaren voor 1 of 2 weken met mijn kinderen in een appartement.
We zijn meerdere keren in Dalyan geweest en het plaatsje heeft ons hart gestolen maar…de reiziger in mij wil wel weer eens iets anders.
Nu ben ik op zoek naar een leuk plekje om twee weken door te brengen komende zomer.
Sleutelwoorden: geen all-inclusive, liever geen hoogbouw, mag best toeristisch zijn maar op een leuke manier, strand, restaurants met lekker Turks eten, niet te druk, uitgaansleven niet nodig (kinderen zijn nog jong) Beetje authentiek graag.
Iemand tips? Dalyan blijft trekken maar na 4 keer hebben we het wel gezien denk ik maar iets vinden dat net zo leuk, relaxed is?
Ik ben benieuwd!
Marjo
Cirali zou hiervoor in aanmerking kunnen komen
In oktober 2010 waren we er een 10-tal dagen in Alibaba pension
wat heel goed is meegevallen
En pensionnetjes zijn er meer dan genoeg
Urbain
Ga eens kijken in de omgeving van Kaş, Kalkan.
Ik heb er een half jaartje gewoond en het is me prima bevallen.
Kaş is klein, in de zomer komen er genoeg buitenlandse toeristen maar ook veel turkse toeristen. Er zijn een paar barretjes maar zeker geen grote uitgaansgelegenheden of iets als een barstreet.
Er zijn leuke kleine hotelletjes en pensionnetjes en ik heb er geen all inclusive hotels gezien.
Kalkan is iets groter en ligt op een klein half uurtje van Kaş vandaan.
Alle toeristen zijn daar over het algemeen Engels.
Er is iets meer uitgaansgelegenheid en wat meer grotere hotels.
Groetjes
Hallo Marjo,
Grappig je posting te lezen, wij zijn nl ook helemaal verknocht aan Dalyan, en zijn ook op zoek naar een nieuw plekje vergelijkbaar met Dalyan ( geen massa toerisme enz). Datca schijnt ook prachtig te zijn, heb alleen nog geen idee of het via een reisorganisatie te boeken is. Ben het dus nog aan het uitzoeken.
Succes met je speurtocht.
Gr. Yeneba
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik ken de meeste plekjes wel die genoemd zijn maar het was lastig om een leuke accomodatie met 2 slaapkamers te vinden.
Uiteindelijk gaan we toch weer naar Dalyan:wink:
Het bleek de voordeligste optie te zijn. Dit jaar honderden euro’s goedkoper dan twee jaar geleden, voor € 1500 zijn we met z’n viertjes twee weken weg.
En… al met al hebben we er toch wel weer heel erg veel zijn in, 's avonds eten aan de rivier, met de boot of dolmus naar het strand, een kopje turkse koffie op het plein bij de moskee, zaterdag naar de markt…
Het blijft een geweldig plekje!